Életmód

Az orvosok megnevezték az öt legjobb ételt az ízületek számára

Érdemes rendszeresen fogyasztani őket

Az egészséggel és orvostudománnyal foglalkozó a Doktor című tudományos és ismeretterjesztő tévécsatornán felsorolták azokat a termékeket, amelyek segítenek az ízületek erősítésében – írja a Sports.kz.

Az orvosok megnevezték az öt legjobb ételt az ízületek számára
A gyümölcsök rendszeres fogyasztása akár kompótként is, pozítiv hatással van a szervezetre (képünk illusztráció)
Fotó: Picture-Alliance via AFP/dpa/Soeren Stache

Zsíros tengeri halak: Szükséges, mint könnyen emészthető fehérje és Omega-3, foszfolipidek, foszfor, kalcium és más nyomelemek forrása.
Savanyú káposzta: Probiotikum, rost és a kollagén felszívódását fokozó C-vitamin rekordtartalma.
Gyümölcs: A legjobb megoldás - frissen, hőkezelés nélkül fogyassza, készítsen morses vagy savanyúságokat és kompótokat-ötperceseket. Tökéletesen kombinálható fehérjetermékekkel - túróval és hússal.
Marhahús: Ideális sütni vagy pörköltnek. A párolt marhahús kemény lesz, de sütni is lehet - olaj hozzáadása nélkül, például a grillen. És használja sok rosttal kombinálva: zöldségekkel és zöldekkel.
Túró: A túró kiválasztásánál az első szabály a frissesség. A terméknek pasztőrözöttnek kell lennie. Ez különösen fontos a gyermekek és az alacsony immunitású emberek számára. A jobb kalciumfelszívódás érdekében az ideális zsírtartalom -2,5-5%. A WHO által ajánlott fehérjebevitel alsó határa 0,8 gramm testsúlykilogrammonként, ennél kevesebb már veszélyes az egészségre.

A gyerekeknek, serdülőknek, terheseknek és időseknek azonban ennél többre van szükségük. Gyermekeknél ez 2 gramm kilogrammonként, felnőtteknél körülbelül 1,2-1,5 gramm. A tenyér, az adag vagy az ököl mérete alapján lehet tájékozódni. Férfiaknál a tenyér és a porciók ennek megfelelően nagyobbak, nőknél kisebbek lesznek. Napi háromszor egy tenyérnyi magas fehérjetartalmú termék - túró, marhahús, hal, csirke vagy tojás - elegendő lesz. A hús és a hal váltakozása jó. A tojásban nem csak a fehérje hasznos. A tojássárgája A-, E- és D-vitaminforrás, amely szintén szükséges az ízületek egészségéhez. Egyébként a vaj is, különösen a gyerekek táplálkozásában. A hormonok koleszterinből szintetizálódnak, a koleszterin pedig a sárgája, krémes.

Kapcsolódó írásaink