Életmód

Ezek a gyakorlatok nem végezhetők magas vérnyomással

Ajánlott 30 perc gyors, mély légzéssel kísért séta

Megnevezték azokat a gyakorlatokat, amelyek negatívan befolyásolják a magas vérnyomású emberek egészségét – adta hírül a Sports.kz.

Ezek a gyakorlatok nem végezhetők magas vérnyomással
A magas vérnyomásban szenvedők nem űzhetnek minden sportot (képünk illusztráció)
Fotó: AFP/Phanie/Garo

Ez a lista a következőket tartalmazza: futás, izometrikus és a fej fölött tartott karokkal végzett gyakorlatok, valamint minden gyakorlat, amit fekvő helyzetben kell végezni.

A futást ajánlott 30 perc gyors, mély légzéssel kísért sétával helyettesíteni. Izometrikus gyakorlatok – fekvőtámaszok vízszintes síkban vagy ferdén. Súlyok emelésével végzett gyakorlatoknál pedig ne emelje azokat a fejmagasság fölé, és félkilós súlyokkal kezdjen. Kívánatos, hogy naponta legfeljebb 30 perc aerob testmozgást végezzen. Hetente kétszer 15 perces erőnléti gyakorlatokkal egészítsük ki – jegyzi meg a szakértő – olvasható a Sports.kz oldalán.

Kapcsolódó írásaink