Egészség

Miért jobb a málna, mint a fájdalomcsillapító?

Rengeteg pozitív tulajdonsággal rendelkezik, amely miatt megéri fogyasztani

A gyümölcsök pozitív hatásairól már sokat olvashattunk. A málna is rendelkezik egy sor pozitív tulajdonsággal, amely miatt megéri gyakran fogyasztani – írta a Kubnews.ru.

Miért jobb a málna, mint a fájdalomcsillapító?
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/NurPhoto/Creative Touch Imaging Ltd

A málna szalicilsavat tartalmaz, amely a legtöbb gyulladáscsökkentő és lázcsillapító szer fő alkotóeleme. Ezenkívül fiatalon tart, ugyanis az A-, E-, PP- és B2-vitaminok felelősek a vitalitásért, a bőr rugalmasságáért és az egyenletes arcszínért.

Sok rezet tartalmaz, amely a legtöbb antidepresszáns összetevője. Ezért azoknak, akik nagyon stresszesek, hasznos a málnából egy maréknyit enni.

Segít a vérképzés javításában, mivel sok vasat tartalmaz.

Energiával lát el, mivel C-vitamint is tartalmaz.

Rendkívül hasznos a terhes nőknek és azoknak, akik éppen babát terveznek, ugyanis jelentős mennyiségű folsavat tartalmaz.

A málnát télre sokféleképpen elkészíthetjük.

Fagyasztás
Szedjük le a bogyókat, távolítsuk el a szárakat, mossuk meg, szárítsuk meg és rendezzük el egy tálcán. Tegyük a fagyasztóba néhány órára. Ezután tegye át a bogyókat egy edénybe vagy zacskóba, és tegye vissza a fagyasztóba.

Szárítás
Melegítse elő a sütőt 50 Celsius-fokra. Rendezze el a bogyókat egy tepsiben, és tegye a sütőbe. Szárítsa őket két-három órán keresztül, időnként átkeverve. A kész bogyóknak száraznak, de nem törékenynek kell lenniük.

Dzsem
Tegye egy lábasba a málnát, és hozzá cukrot 1:1 arányban. Hagyja állni néhány órán át, hogy kiengedje a levét. Ezután tegye az edényt a tűzre, és forralja fel. Alacsony lángon főzzük 10–15 percig, a habot időnként lefölözve. Ha nem szeretnénk, hogy darabos legyen, akkor pürésíthetjük, és a magoktól meg is szabadulhatunk, ha átszűrjük.

Befőtt
Itt nagyon hasonló a mechanizmus az előbbihez, azzal a különbséggel, hogy ezt nem pürésítjük.

Kapcsolódó írásaink