Életmód

Trükkök, hogy a kánikulában is könnyedén menjen a testedzés

A nyár az egyik legjobb időszak arra, hogy formába hozzuk magunkat

Az év legmelegebb időszakában adja magát, hogy egészségesebben éljünk. Számtalan gyümölcsnek van most szezonja, meg amúgy sem esnek jól a nehéz ételek. A fogyáshoz azonban nem elég a táplálkozásra figyelnünk, fontos a megfelelő testmozgás is – közölte a Mindmegette.

Trükkök, hogy a kánikulában is könnyedén menjen a testedzés
A hőségben is sportolhat, de ha lehet, mellőzze a kemény edzéseket (képünk illusztráció)
Fotó: AFP/Science Photo Library/SMD/Science Photo Li/Microgen Images

Szerencsére bevethetünk néhány trükköt a saját motiválatlanságunk ellen, vagy úgy általában, hogy minél aktívabban teljen az év legforróbb időszaka is.

Minden mozgás számít

Nem feltétlenül kell mindennap valamilyen edzést végeznie ahhoz, hogy aktív maradjon. Ha a hőségben nem is esik jól egy komplett edzés, már azzal is sokat tesz az egészséges, jobb fizikumért, ha az autó helyett kerékpárral megy be dolgozni vagy a bevásárlást elintézni, és amikor csak teheti, sétáljon. A lift és mozgólépcső helyett pedig válassza a hagyományos lépcsőt.

A házimunkáról se feledkezzen meg. Az otthoni takarítással vagy a kertben végzett tevékenységekkel is jól átmozgathatja az egész testét.

Fordítsa előnyére a meleget

A kánikulában a legjobban vízben, vízközelben érezzük magunkat. A strandolás a szórakozás mellett remek alkalom a sportolásra is. Az úszás az egyik legjobb mozgásforma, de más vízi sportok is szóba jöhetnek. A vízibiciklizés és az evezés vagy az egyre népszerűbb SUP-ozás is alaposan átmozgatja a testet, miközben jól is szórakozunk.

A strandon és bárhol a szabadban egyaránt játszhatunk labdajátékokat, például röplabdázhatunk, de akár tollasozhatunk, teniszezhetünk is. A mozgás ezen játékos formáit választva észre sem vesszük, hogy közben mennyi kalóriát elégetünk. A jó időben elmehetünk kerékpáros vagy gyalogtúrákra is, sőt, egyre több helyen próbálhatjuk ki a szabadtéri jógát is. A friss levegőn végzett mozgás ráadásul a mentális jóllétünkhöz is hozzájárul.

Ezeket a mozgásformákat a nyaralás alatt is végezhetjük. A pihenés közben is érdemes aktív(abb) napokat beiktatni, amely a sportolás mellett lehet egy városnéző séta, a helyi nevezetességek felfedezése is.

Ezekre figyeljen, ha a szabadban sportol

Ha nyáron is a szokásos edzésrutinját követi, két dolgot tehet, hogy a meleg miatt ne veszítse el a motivációját. Az edzéseit megtarthatja egy (általában klimatizált) konditeremben, vagy választhat olyan napszakot, amikor valamivel alacsonyabb a hőmérséklet, erre a reggeli órák a legalkalmasabbak.

Ha a szabadban mozog, néhány óvintézkedésről ne feledkezzen meg.

  • Ne válasszon olyan napszakot, amikor nagyon magas az UV-sugárzás.
  • Viseljen könnyű, légáteresztő anyagból álló ruházatot.
  • Viseljen napszemüveget, hogy a szemét is védje, és egy vizes fejkendőt is magával vihet, hogy azzal hűtse magát, ha szükséges.
  • A megfelelő faktorú krémekkel gondoskdjon a fényvédelemről.
  • Ne feledkezzen meg az elegendő mennyiségű folyadék beviteléről, ez nyáron különösen fontos.
  • A vízivás mellett figyeljen az elektrolitok egyensúlyára is, amely a fokozott izzadás miatt felborulhat. Rendszeres sportolás esetén fogyasszon elektrolititalokat.

Kapcsolódó írásaink