Életmód

Ezek az ételek gyorsítják fel az anyagcserét

Égetik a felesleges testzsírt is

A tudósok elárulták, milyen típusú ételeket ajánlanak, amelyek segítenek a gyorsabb fogyásban. Ajánlatos minél gyakrabban fogyasztani őket, mert felgyorsítják az anyagcserét, és elégetik a felesleges zsírszövetet a testen – számol be a Sports.kz.

Ezek az ételek gyorsítják fel az anyagcserét
Az egészséges életmódhoz a tenger gyümölcsei is hozzájárulnak
Fotó: AFP/Foodcollection/Mood4Food/Bruno Marielle

Ezek az élelmiszerek gyorsítják fel az anyagcserét, és égetik a felesleges testzsírt – tájékoztat a Sports.kz.

Fehérjében gazdag élelmiszerek. A csirke- és pulykahús, a sovány hal, a tojás, a tejtermékek, a diófélék, a magvak és a hüvelyesek többszörösen felgyorsítják az anyagcserét. Mindez annak köszönhető, hogy a szervezet sok energiát fordít arra, hogy feldolgozza ezeket. Tudósok tanulmányai kimutatták, hogy a fehérjetermékek 30-40 százalékkal gyorsítják az anyagcserét.

Ásványi anyagokban gazdag élelmiszerek. Minden nap fogyasszon húst, hüvelyeseket, tenger gyümölcseit, dióféléket és magvakat. Ezek az ételek telítik szervezetünket vassal és szelénnel, amelyek nagyon fontosak a pajzsmirigy működéséhez. A pajzsmirigy lelassítja a hormontermelést, ami lassabb anyagcseréhez és pluszkilók felszaporodásához vezet.

Chilipaprika. A csípős paprikában található kapszaicin nevű vegyület felgyorsíthatja az anyagcserét, és felgyorsíthatja a felesleges testzsír elégetését. Emellett a kapszaicin csökkentheti az étvágyat, így csökkenti az elfogyasztott kalóriák számát.

Kávé. Az ital erős természetes energiaforrást – koffeint – tartalmaz, amely segít az extra kalóriák elégetésében. A kívánt eredmény eléréséhez azonban adalékanyagok nélkül, feketén főzött kávét kell inni.

Zöld, fekete és fehér tea. A zöld tealevelek katekineket tartalmaznak, amelyek a koffeinnel együtt képesek extra kalóriákat elégetni és felgyorsítani az anyagcserét. Az orvosok nem ajánlják az itallal való visszaélést azoknak, akiknek szív- és érrendszeri problémáik vannak.

Hüvelyesek és babfélék. A bab, a csicseriborsó, a lencse és a földimogyoró sokkal több fehérjét tartalmaz, mint más növényi élelmiszerek. A fehérjéről pedig köztudott, hogy képes elégetni a felesleges zsírszövetet. Emellett a fehérjetartalmú ételek hosszan tartó jóllakottságot biztosítanak a szervezet számára. A babok és hüvelyesek növényi rostokat tartalmaznak, amelyeket szervezetünk prebiotikumként használ fel a hasznos mikroflóra táplálására.

Gyömbér. Egy másik fűszer azok számára, akik szeretnének megszabadulni a túlsúlyos problémáktól. A gyömbér képes felgyorsítani az anyagcserét. Tudósok bebizonyították, hogy 2 gramm fűszer egy pohár vízben hígítva 50 kalóriával többet segít elégetni, mintha étkezés előtt csak sima vizet innánk.

Kapcsolódó írásaink