Életmód

Hét szabály, amelyet fontos tudni a banánról

Magas triptofántartalmú, amely a boldogsághormon, a szerotonin termeléséhez szükséges

Ahhoz, hogy a banán egészségre gyakorolt előnyei érvényesülhessenek, bizonyos fogyasztási szabályokat be kell tartani – számol be a Sports.kz.

Hét szabály, amelyet fontos tudni a banánról
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/Joel Saget

A banánt alaposan meg kell mosni, mert a héj felületén toxinok lehetnek – írja a Sports.kz.

Hámozásakor ne próbáljon megszabadulni a fehér szálaktól, ezek is sok hasznos anyagot tartalmaznak.

Nyersen kell fogyasztani, nem desszertek vagy pékáruk részeként. A hőkezelés a hasznos anyagok akár hatvan százalékát is elpusztíthatja.

Ha lehetséges, válasszon zöldebb banánt, ugyanis az kevesebb cukrot és több hasznos rezisztens keményítőt tartalmaz.

Ne egyen banánt éhgyomorra vagy közvetlenül étkezés után: ez emésztési problémákhoz vezethet.

Fogyassza akkor is, ha rossz kedve van és depressziós. Ez a gyümölcs magas triptofántartalmú, amely a boldogsághormon, a szerotonin termeléséhez szükséges.

Egyen banánt kefirrel. Tanulmányok szerint ez a kombináció jótékony hatású.

Kapcsolódó írásaink