Egészség

Öt érv a banán mellett

Segít a depresszió elleni küzdelemben

A banán fogyasztható nyersen, salátákhoz, pékárukhoz, turmixokhoz és desszertekhez adva. Az érett banán egészben, héjával együtt is fogyasztható, ha nem sérült, és nincs rajta rothadás vagy penész jele. Az éretlen banán főzhető: sülve, sütve vagy főzve. Ettől édesebb és puhább lesz – fogalmaz a kubnews.ru.

Öt érv a banán mellett
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/Joel Saget

A banán segít a depresszió elleni küzdelemben
Sok triptofánt tartalmaz, amely szerotonin, boldogsághormon termelő anyag. Így egy banán elfogyasztásával könnyen javíthatja a hangulatát – írja a kubnews.ru.

Csontok erősítése
A banán megtartja a kalciumot a szervezetben, az nem ürül ki a vizelettel, hanem a szervezetben marad, és a csontok erősítésére szolgál. Ez különösen fontos a kávéfogyasztók számára, amely ezzel szemben kilúgozza a kalciumot a szervezetből.

A bél mikroflóra javulása
A banánban található enzimeknek köszönhetően a fő táplálékkal a szervezetbe kerülő anyagokat a szervezet gyorsabban emészti meg.

Székrekedés
A banán nagyon jótékony hatású azok számára, akik székrekedésben szenvednek. A banán rendszeres fogyasztása megszabadít ettől a problémától.

Gyomorfekély
A banán fogyasztásakor beburkolja a gyomor falát, és így megvédi azt az ételekben lévő agresszív anyagoktól és savaktól, elősegíti a gyomorfekély gyógyulását és hegesedését.

A felnőttek számára ajánlott banánfogyasztás körülbelül napi két-három banán. Ez azonban az egyéni tápanyagszükséglettől, a fizikai aktivitás szintjétől és az általános egészségi állapottól függően változhat.

Mindenesetre, ha kétségei vannak a személyes banánbevitellel kapcsolatban, a legjobb, ha konzultál orvosával vagy táplálkozási szakemberrel.

Kapcsolódó írásaink