Életmód

Kiderült, hogy az A-vitamin-hiányt mely élelmiszerekkel lehet pótolni

Az ajánlott napi bevitel egy felnőtt számára nemtől és életkortól függően körülbelül 700-900 mikrogramm

Az A-vitamin az egyik legfontosabb zsírban oldódó vitamin, ami segít az egészséges szem, bőr, csontok, fogak és nyálkahártyák fenntartásában – olvasható a kubnews.ru oldalán.

Kiderült, hogy az A-vitamin-hiányt mely élelmiszerekkel lehet pótolni
A sárgarépának különösen nagy az A-vitamin tartalma
Fotó: AFP/DPA Picture-Alliance/DPA/Hauke-Christian Dittrich

Az A-vitamin hiánya különböző egészségügyi problémákhoz vezethet – írja a kubnews.ru.

A szürkületi látás romlása esetén elkezdhet rosszul látni a sötétben, nehéz lesz megkülönböztetni a tárgyak körvonalait gyenge fényben.

A bőr és a nyálkahártyák szárazsága a bőr korábbi öregedését és gyakori fertőzéseket idéz elő.

Az A-vitamin mind a férfiaknál, mind a nőknél fontos szerepet játszik a reproduktív egészség fenntartásában.

Természetesen ezek a tünetek nem csak az A-vitamin-hiányhoz, hanem más egészségügyi problémákhoz is köthetők. Javasoljuk, hogy forduljon háziorvoshoz vagy endokrinológushoz a tünetek okának kiderítése érdekében.

Ezekben az élelmiszerekben található

A sárgarépa, a paprika, a sárgabarack és a mangó kiváló A-vitamin-források.

Leveles zöldségek: a spenót, a kelkáposzta és a brokkoli szintén gazdag ebben a vitaminban.

Állati máj: a marhamáj és a csirkemáj nagy mennyiségű A-vitamint tartalmaz.

Tejtermékek: a tej, a joghurt és a sajt szintén jó forrásai ennek a vitaminnak.

Tojássárgája: ezek fontos tápanyagokat, köztük A-vitamint tartalmaznak.

Az ajánlott napi A-vitamin-bevitel egy felnőtt számára nemtől és életkortól függően körülbelül 700-900 mikrogramm. Gyermekek és terhes nők esetében az ajánlások egyénre szabottak lehetnek.

Kapcsolódó írásaink