Életmód

Ennyi kalóriát érdemes fogyasztani 40 felett

A fizikai aktivitás szintje is fontos szerepet játszik

A megfelelő táplálkozás 40 éves kor után kulcsfontosságú tényezővé válik az egészség és a fittség megőrzésében. A 40. életév betöltése után a szervezet anyagcseréje csökkenni kezd. Ez azt jelenti, hogy jobban oda kell figyelnünk a táplálkozásunkra és szabályoznunk kell a kalóriabevitelt – tájékoztatott a kubnews.ru.

Ennyi kalóriát érdemes fogyasztani 40 felett
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/Science Photo Library/Cristina Pedrazzini

A 40 éves kor után elfogyasztható kalóriák száma számos tényezőtől függ, például a nemtől, a magasságtól, az aktivitási szinttől és az általános egészségi állapottól. Az általános irányelvek azonban azt mondják, hogy az életkor előrehaladtával a fiatal felnőttek számára ajánlott mennyiséghez képest napi 100-200 egységgel csökkenteni kell a kalóriabevitelt – olvasható a kubnews.ru oldalán.

Fontos felismerni, hogy az élelmiszerek minősége is nagy szerepet játszik. A vitaminokban, ásványi anyagokban és tápanyagokban gazdag természetes élelmiszereket kell előnyben részesíteni. A friss gyümölcsök és zöldségek, tápláló gabonafélék, sovány húsok és halak beiktatása az étrendbe biztosítja, hogy a kalóriák csökkentése ellenére is hozzájusson a szükséges tápanyagokhoz.

A 40 éves kor utáni étrend összeállításakor ajánlott a következő elvek betartása:

Növelje a fehérjebevitelt. A fehérje segít fenntartani az izmokat és teltségérzetet biztosít. A tojásban, húsban, halban, tejtermékekben, hüvelyesekben található.

Korlátozza az egyszerű szénhidrátok bevitelét. A fehér kenyér, az édességek, az édes italok vércukorszint-emelkedést okozhatnak és túlsúlyhoz vezethetnek.

Részesítse előnyben az egészséges zsírokat. Az olívaolaj, a diófélék, az avokádó egyszeresen telítetlen zsírokat tartalmaznak, amelyek elősegítik a szív egészségét.

Fogyasszon rendszeresen rostban gazdag ételeket. Ez segít az emésztőrendszer megfelelő működésében és megelőzi a székrekedést. A rostok a zöldségekben, gyümölcsökben és gabonafélékben találhatók.
Igyon elegendő vizet. A víz segít fenntartani a hidratáltságot és az anyagcserét.

Érdemes megjegyezni, hogy a fizikai aktivitás szintje is fontos szerepet játszik a kalóriamérleg szabályozásában. A rendszeres testmozgás, még ha csak egy kis fizikai aktivitás is, segít felgyorsítani az anyagcserét, és több kalóriát éget el.

Az elfogyasztott kalóriák szintjére vonatkozó ajánlások betartása, valamint az élelmiszerek helyes megválasztása és a fizikai aktivitási rendszer segít az egészség és a fittség magas szinten tartásában.

Kapcsolódó írásaink