Életmód

Öt egészséges reggeli, ami segít egyensúlyba hozni a hormonszintet

A tudatos étkezés csökkenti a stresszt

Az egészséges reggeli energiát biztosít a szervezet számára az előttünk álló napra, kiegyensúlyozottan tartja a vércukorszintet, szabályozza a hangulatot és az energiaszintet – írta meg a Hindustan Times.

Öt egészséges reggeli, ami segít egyensúlyba hozni a hormonszintet
Képünk illusztráció
Fotó: NorthFoto

A határidők, a napi célok, a rohanó életmód a modern életünk szerves részévé vált. A stresszzónában való tartózkodás nem csak a lelki békét lopja el, hanem a hormonok egyensúlyának felborulásához is vezet, ami megzavarhatja a szervezetben zajló folyamatokat, csökkentheti a teljesítőképességet, és számos betegségre hajlamossá tesz. Egy egészséges reggeli lendületet adhat a szervezetnek az előttünk álló napra, kiegyensúlyozottan tartja a vércukorszintet, és szabályozza a hangulatot és az energiaszintet. Egy kiegyensúlyozott, a fehérje, az egészséges zsírok, az összetett szénhidrátok, a vitaminok és az ásványi anyagok megfelelő arányát tartalmazó étkezés felkészíthet a napra, és segíthet a hormonok természetes egyensúlyban tartásában. A cukros és magas kalóriatartalmú ételek ennek az ellenkezőjét eredményezhetik, és alacsony energiával vagy hangulatingadozással tölthetnek el.

Bhakti Arora Kapoor táplálkozási szakértő szerint a hormonbarát reggelivel való táplálkozás megadja az alaphangot a kiegyensúlyozott közérzethez.

1. Fehérje: A fehérje létfontosságú az izmok egészségéhez, és az izomtömeg építésével segíti a fogyást. Emellett segít az energiaszint magasan tartásában is. Indítsuk a reggelt fehérjében gazdag ételekkel, például tojással, görög joghurttal vagy növényi alapú opciókkal. A fehérje a hormontermeléshez létfontosságú aminosavakat biztosít.

2. Egészséges zsírok: Az avokádó, a diófélék és a magvak nem csak finomak, de „hormonhősök" is. Ezek a zsírok segítenek a hormonok szintézisében, beleértve a hangulathoz és az energiához nélkülözhetetlen hormonokat is. Emellett az emésztés egészségét is kordában tartják, ami szintén hozzájárul ahhoz, hogy jobban érezzük magunkat.

3. Színes szénhidrátok: Töltsük fel magunkat élénk gyümölcsökkel és zöldségekkel. Az antioxidánsok és a rostok támogatják az inzulinérzékenységet, elősegítve a stabil vércukorszintet és a hormonháztartás egyensúlyát. Az összetett szénhidrátok csodákat tehetnek az általános egészséggel.

4. Hidratálás: A dehidratáció megzavarhatja a hormontermelést és befolyásolhatja az endokrin mirigyek működését. Kezdje a napját egy pohár vízzel, hogy fokozza hormonális egészségét. A hidratálás kulcsfontosságú az optimális hormonműködés és az általános egészség szempontjából.

5. Tudatos étkezés: A reggeli sietős elfogyasztása több kárt okozhat, mint hasznot. Lassítson le, és élvezze ki a reggeli minden egyes falatját, hiszen ez határozza meg a napjának alaphangját.

Ha ezeket a reggeli tippeket szem előtt tartja, nemcsak jól kezdődik a napja, de a hormonháztartás egyensúlyát is támogatja.

Kapcsolódó írásaink