Életmód

Indítsuk egészséges és laktató reggelivel a napot!

Ön is gondolkodott már azon, hogy mi lehet a tökéletes reggeli, ami gyorsan elkészül, olcsó, változatos, egészséges, egyben laktató is? Íme, adunk egy tippet, mindjárt négy is lesz belőle.

Indítsuk egészséges és laktató reggelivel a napot!
A zabkása elkészítése rendkívül gyors és egyszerű
Fotó: Pixabay

A házilag készített zabkásának számos előnye ismert – mutat rá a Szupermenta, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal termékteszt oldala. Talán az egyik legkecsegtetőbb tulajdonsága az, hogy úgy variálhatjuk, ahogyan az ízlésünk, hangulatunk diktálja. Bátran adhatunk hozzá idényjellegű, friss gyümölcsöket, magvakat, dióféléket, netán aszalt gyümölcsöket.

Olcsó, egészséges étel, amelynek az elkészítése rendkívül gyors és egyszerű. Mivel cukorhelyettesítőkkel is igazán ízletessé válik, diéta alatt is bátran fogyasztható. Mutatjuk is az alapreceptet!

Hozzávalók:

  • 1 bögre víz,
  • 1 bögre tej,
  • 1 bögre kisszemű, teljes kiőrlésű zabpehely,
  • kristálycukor/eritrit/édesítőszer/xilit ízlés szerint.

Elkészítés:

Kisméretű edénybe beletöltünk egy bögre vizet, egy bögre tejet és egy bögre zabot, s így együtt 10 percig állni hagyjuk. A pihenőidő elteltével, kedvünk szerint, kristálycukorral/eritrittel/édesítőszerrel vagy akár xilittel édesítjük. Végül közepes lángon, folytonos kevergetés közben, 5 percig főzzük.

Csupán pár alapanyag szükséges hozzá
Csupán pár alapanyag szükséges hozzá
Fotó: Unsplash

Négy továbbgondolt változat 

  • Almás-fahéjas: a főzés előtt a hozzávalókhoz reszelünk 1 almát, fahéjjal megszórjuk.
  • Kakaós-mazsolás: 1 evőkanál cukrozatlan kakaóport és egy marék mosott mazsolát teszünk az alaphoz, mielőtt a főzéshez hozzáfognánk.
  • Kókuszos: az előzőekhez hasonlóan (naná, hogy még főzés előtt) 2 evőkanál kókusszal megszórjuk és elkeverjük.
  • „A ropogós”: az alaprecept szerint elkészítjük, majd a legvégén pár szem dióval, mandulával és török mogyoróval megszórjuk.


Dobjuk fel ízlésünk szerint!

A zabkása hozzávalói tekintetében a friss gyümölcsök felhasználása szinte határtalan. Az elkészült alapra rakhatunk almát, körtét, szilvát, ananászt, őszibarackot, sárgabarackot, banánt, málnát, szedret, kivit, meggyet, fügét, áfonyát, epret és még sorolhatnánk. Kiegészíthetjük továbbá étcsokoládé darabkákkal, aszalt gyümölcsökkel, diófélékkel, mogyorófélékkel, mazsolával, mézzel, kókusszal, fahéjjal is.

Kapcsolódó írásaink

Hűsítő italok kánikulára

ĀHa már unjuk a vizet, és a boltban megvásárolható cukros üdítőket inkább elkerülnénk, akkor is számtalan izgalmas alternatíva létezik szomjoltásra

Virágok a tányéron

ĀVirágokat enni csak elsőre tűnik meghökkentőnek, valójában évezredek óta szerepelnek a táplálkozásunkban

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom