Egészség

Ezt a nasit bűntudat nélkül majszolhatja lefekvés előtt

Valljuk be: korgó gyomorral lefeküdni rettenetes érzés, de tele hassal legalább olyan rossz

Előfordulhat, hogy Ön is éjjeli bagoly, és gyakran megéhezik a késői órákban. Nem könnyű kitalálni, mit is lehetne bűntudat nélkül elnassolni az éjszaka közepén, aztán persze sokszor le is mondunk arról, hogy ez sikerülhet – írja a Life.

Ezt a nasit bűntudat nélkül majszolhatja lefekvés előtt
Képünk illusztráció
Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP/dpa/Hendrik Schmidt

Ilyenkor általában kekszek, csipszek, krékerek után nyúlunk – jobb esetben. Mert valljuk be, hogy olykor azért a csoki és a bonbon is befigyel. Pedig mindannyian tudjuk, finomított cukrokat fogyasztani a legrosszabb, pláne éjszaka, hiszen a cukros ételek energialöketet adnak, megemelik a vércukorszintet, és nem segítik elő az éjszakai pihentető alvást.

Rátört a vágy a nassolásra? Válassza a megfelelő finomságot!

De mindez nem feltétlenül jelenti azt, hogy korgó gyomorral kell hánykolódnia az ágyban, és reggelig koplalásra van ítélve. Fontos azonban, hogy jól megválogassa, mit eszik a lefekvés előtti órákban. Taylor Grasso dietetikus azt javasolja, hogy a nagyobb vacsorát legalább két-három órával lefekvés előtt fogyassza el. „Ha közvetlenül elalvás előtt nagy mennyiségben étkezik, alvás közben felgyorsulhat a pulzusa, amely rontja az alvás minőségét. Mindamellett, hogy a kiadós étkezés az emésztőrendszert is megterheli.”

Ha muszáj valamit falatoznia még vacsora után, akkor olyan finomságot válasszon, amely elősegítheti a melatonin és szerotonin termelését a szervezetben, ezek ugyanis kiemelt szerepet játszanak az alvás minőségének javításában.

Melyik az az étel, amelyet este is bűntudat nélkül nassolhat?

A natúr görög joghurt banánnal és cseresznyével!

A görög joghurt sűrűbb, mint a normál joghurt, és tele van fehérjével, valamint kalciummal. A fehérje segít stabilizálni a vércukorszintet, amely javítja az alvás minőségét. A görög joghurt ízletes, laktató, ugyanakkor nem telit túl, ha pedig a natúr változatot választja, akkor a cukorbevitel miatt sem kell aggódnia.

Miért egészítse ki banánnal és cseresznyével?

Mert a cseresznye magas melatonintartalma miatt hatékony az álmatlanság ellen, és elősegítheti a pihentető alvást. De a banán is tartalmaz melatonint, és más hasznos tápanyagokat is, mint például a magnézium, amely szintén segíti az ellazulást. A banán ráadásul igencsak laktató, így biztosan nem marad éhes. A mazsola és az áfonya szintén gazdag melatoninban, ráadásul egészséges is. Ezeket magukban – joghurt nélkül – is fogyaszthatja lefekvés előtt, mert nemcsak finomak, hanem egyúttal jótékony hatást is gyakorolnak a szervezetre.

Kapcsolódó írásaink

A tüdő mélyéig jutnak a mikroműanyagok

ĀAz apró műanyag-szennyeződések, az úgynevezett mikroműanyagok gyakorlatilag mindenhol jelen vannak, evéssel, ivással, sőt légzéssel is képesek bejutni a szervezetbe