Belföld
Karácsony ismét dugóba fojtja a fővárost

A BKK adataival szemben a vezess.hu szakportál december végi mérésével egyértelműen kimondja: nemhogy kihasználatlanok a biciklisávok, de számottevően több kerékpáros sincs a 2020-as járvány óta, miközben feleakkora keresztmetszeten kell átszivárognia ugyanannyi autósnak.
Ahogy lapunk arról négy napja beszámolt, a szakportál a BKK-val ellentétben egy egész napig kamerázott, és 43 ezer fényképből kiderült: 24 óra alatt 10 890 autós haladt az egyik sávban, míg 460 biciklis a biciklisávban.

A képekből kiderült, hogy a kerékpársávban a bicikliken kívül 144 motorkerékpár, 75 roller és 3 mentő, 2 rendőrautó és 1 egykerekű is előfordult, de ez még mind semmi, további 139-et is le lehet vonni az 1099-ből (összesen ennyien haladtak át a biciklisávon), mert ennyi szabálytalan autós is igénybe vette a bringasávot.
A kerékpársávban közlekedő biciklik százalékos aránya a többi közlekedőhöz képest így már csak 6,2 százalék a 93,8 százalékkal szemben – ismertették. Ez igen távol esik a BKK által közölt számoktól.

A BKK vezess.hu-nak adott válaszából az is kiderült: ők a gyalogosokat is beleszámolták, úgy jön ki az autósokhoz mért 50 százalék.
Annyira kihasználatlanok a nagykörúti biciklisávok, hogy a BKK, igazolandó a főpolgármester elhibázott döntését, a statisztikában a kerékpárosok közé számítja a gyalogosokat is – hívta fel a figyelmet Wintermantel Zsolt, Újpest korábbi, fideszes polgármestere a cikkre, illetve kedden is posztolt egy humorosat.
További dugók várhatóak a borzasztó állapotoknak köszönhetően
Borzalmas állapotban van a népligeti felüljáró, január elejétől a 12 tonnánál nagyobb járművek nem hajthatnak át rajta, a változás az Üllői úton közlekedő 100E buszt is érinti.
A biztonságos használat érdekében január elejétől a 12 tonnánál nagyobb járművek nem hajthatnak át a népligeti felüljárón.
A közlekedési változás az Üllői úton közlekedő 100E buszt is érinti.
A repülőtéri közvetlen járat januártól kezdve nem a felüljárón, hanem a népligeten át közlekedik mindkét irányba.
Képzeljük el azt az országimázs-rombolást, amikor a Magyarországra látogatóknak kerülőúton kell a reptértől araszolniuk a városközpont felé!
A virtuális politizálás mellett –amelynek jelképe a Lánchíd felújításával kapcsolatos tétovázás lett – Budapest vezetése eddig csupán olyan közlekedéspolitikai döntéseket hozott, amelyekkel a szakmai szervezetek sem értettek egyet - írtuk 2021 közepén.

Tavaly nyár óta több közlekedésfejlesztési projekt és felújítás bénítja meg tartósan a fővárost, aminek oka
a szakmaiatlanság mellett az eddigi késlekedés miatti kapkodásban keresendő.
Az időben összecsúszó, azóta be nem fejezett 2021-es felújítási és átépítési munkálatok a nyár eleje óta folyamatosan elviselhetetlen közlekedési káoszt okoznak.
Nyáron Budapest autós és tömegközlekedése annak ellenére megbénult, hogy a főváros utcáin ilyenkor jóval kevesebb autó közlekedik, mint az év más időszakában, aki pedig azt hitte, a téli hónapokra változik a helyzet, jó nagyot tévedett.
A fővárosban a mai napig képtelenség flottul haladni és időben odaérni bárhová, a sorozatos bénázás és Budapest fejlesztésének minimális igénye nélkül pedig egy pillanatra sem tűnik úgy, hogy a helyzet záros határidőn belül megoldódna