A tükör titka
ĀA Szent Gellért-domborműnek különleges története van, amit nem sejtenek a gyógyvíz látogatói
ĀA Szent Gellért-domborműnek különleges története van, amit nem sejtenek a gyógyvíz látogatói
ĀAhogy a társadalmi élet az idő múlásával változik, az erkölcsi fogalmak is változnak. Valójában az ember önmaga teremti meg saját erkölcsi normáit, és ő is őrködik a betartásukon
ĀKét szó kap hangsúlyt április közepétől a kormány véleménynyilvánító szavazásán: az igen és a nem. Támogatja-e Ön, hogy Ukrajna az Európai Unió tagja legyen? – így szól a kérdés
ĀMondhatjuk, hogy a politikában semmi sem megvetendő – az indulat sem. Volt idő, amikor – Mikszáthtal szólva – a „beszélő házban” mindenki békésen viselkedett. Hja! akkor még Jókai mesélt
ĀA mesebeli hősöknek kijáró különleges tulajdonságokkal ruházták fel alakját, hiszen ő testesítette meg a parasztság számára a magyarság függetlenség iránti vágyát, a társadalmi különbségek nélküli összetartozást, a szabadságot
ĀJókai Mór születésének 200. évfordulóját ünnepeljük ebben az esztendőben. Ismeretes, hogy Mikszáth Kálmán Jókai Mór élete és kora címmel életrajzi regényt írt bálványozott alakjáról
ĀVarázslatos emberi képesség a képzelet. Az emberi elme műhelye, a lélek szeme. Talán a legértékesebb tulajdonságaink egyike, mert alapköve mindennek, amire a lelkünket építjük
ĀMi a helyes döntés? A közöny vagy a cselekvés? Egyértelmű válasz nem adható a kérdésre. A körülmények, a helyzet, a váratlan, az érzelmek döntik el, hogy az ember mit lép
ĀSokak szerint a Föld egy hatalmas portenger, amelynek vajmi kevés esélye van a túlélésre. A világ megromlott, tele van fájdalommal, aljassággal, és nekünk kellene meggyógyítanunk
ĀAz egyedüllét és a magány azonban két különböző dolog. Az egyedüllét választás kérdése, a magány viszont nem az
ĀEgyetlen lehetőség kínálkozott: ha át tudja törni autóval a határ sorompóját – megmenekülhet…
ĀTeherautó állt meg Gombos Miklós aranykoszorús harangöntő mester őrbottyáni háza előtt. Nem lehetett látni, mit rejt a platója, mert a csomag letakarva érkezett
ĀSors: csak négy betű, és mégis átszövi egész életünket. Nem menekülhetünk előle. Kapjuk, mint az ajándékot. Súlya van. De nincs két egyforma sorsvonal
ĀTömörkény István tollából való az alábbi idézet: „A pusztákon, tanyákon élő ember különösen rá volt utalva arra, hogy a betegségére maga keressen valami orvosságot”
ĀA páfrányfenyő a legősibb növény a földön. Már kétszázötvenmillió évvel ezelőtt is létezett. Sokáig kihaltnak hitték, mígnem egy német botanikus és orvos, Engelbert Kämpfer 1691-ben rátalált Japánban
ĀA népi bölcsességek szerint ha kívánsz valamit, az Esthajnalcsillaghoz (Vénusz bolygó, alkonycsillag, vacsoracsillag) fordulj, amely napnyugtakor a legkorábban tűnik fel a nyugati, s hajnalban a legtovább látható a keleti égbolton
ĀEgyetlen rövid levelet őrzök Tandori Dezsőtől. Az író figyelmeztet: „András, te olvasol? Teljesen mindegy, hogy mit, a lényeg az, hogy olvassál minden áldott nap. Szeretettel üdvözöl: Dezső.”
ĀHa igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmad; ha nincs igazad, nem engedheted meg, hogy elveszítsd
ĀMegdöbbenti az embert, amikor arról olvas, hogy a középkori módszerekkel való lefejezések ma is érvényben vannak
ĀMa már tényként fogadjuk el, hogy 1848. március 15-én Petőfi Sándor nem szavalta el a Nemzeti dalt a Múzeum lépcsőjének párkányán, de a legendák természetrajzát ismerve, ez már Petőfi szavalatával vésődik be sokak elméjébe
ĀÜl a két író egymással szemben az asztalnál. Némák. Csak a szemük beszédes. Ismerkednek. Mindkettő azonban arra vár, hogy a másik törje meg a csendet – így képzelem. De nem. Hallgatnak
ĀHihetjük, hogy figyelmünk a legbecsesebb vagyonunk, szeretet és alázat. De csak azt őrizzük meg, amire odafigyelünk
ĀVezényszóra megfeszült a szobor nyakán a hurok, majd a következő pillanatban az ujjongó emberek szeme láttára a „bálvány” a porba hullt
ĀMikszáth Kálmán 1882-ben írott országgyűlési karcolatait olvasom. Jóllehet, hosszú idő telt el az Apróságok a házból sorai óta, mégis néha azt hiszem, hogy a mában járunk
ĀMondhatjuk, hogy a panaszkodás egyenlő a panaszkodás szabadságával. Ha el vagyunk keseredve és panaszkodunk, embertársunk józan mérlegelése és tanácsa szinte sértésként hathat
ĀMilyen sokszor kérdezik az emberek a találkozáskor: „Hogy vagy?”, de a kérdező már nem is kíváncsi a válaszra, és megy tovább, ahogy a kérdezett sem gondolja komolyan a válaszadást