Krónika

Így szunyókáljunk napközben, hogy hasznos legyen a szakember szerint

Hogy ha egyébként kipihentek vagyunk, egy ilyen alvás „valójában fokozhatja a teljesítményt”

Egy alvásszakértő megosztotta a pontos időt, amikorra érdemes a napközbeni pihenést időzíteni – írta meg a life.hu.

Így szunyókáljunk napközben, hogy hasznos legyen a szakember szerint
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/DPA Picture-Alliance/dpa-tmn/Monique Wüstenhagen

Egy hosszú és fárasztó nap után csak arra vágyunk, hogy beugorjunk az ágyba és lehunyjuk a szemünket egy-két órára. A legjobb persze az lenne, ha nem az éjszakai értékes alvási órákat pótolnánk a délutáni szunyókálással, hanem azon felül pihennénk egy kicsit.

„Ha azért szundikálunk, mert egyszerűen nem tudunk ébren maradni, az annak a jele, hogy valamilyen egészségügyi probléma áll a háttérben. Vagy nem alszunk eleget éjszaka, vagy az alvás minősége nagyon rossz” – mondta Dr. Michael Gradner, az Arizonai Egyetem alvás- és egészségkutatási programjának igazgatója. Kiderült, hogy a felnőtteknek legalább 7 óra alvásra van szükségük éjszaka ahhoz, hogy kipihentek legyenek, a teljestímény pedig fokozható, ha délután még ezen felül szunyókálunk egy kicsit.

„Egy 15 és 45 perc közötti szundikálás javíthatja a memóriát és csökkentheti a nap hátralévő részében jelentkező fáradtságot.” Hozzátette, hogy ha egyébként kipihentek vagyunk, egy ilyen alvás „valójában fokozhatja a teljesítményt”. Ha azonba elveszítjük az időérzékünket és nyűgösen ébredünk, akkor valószínűleg túl sokat aludtunk – írja a Mirror.

Kapcsolódó írásaink