Életmód

A kardiológus megnevezi a szív erősítésének legjobb módjait

A WHO ajánlásai szerint egy egészséges felnőttnek hetente legalább 150 perc közepes intenzitású fizikai aktivitásra van szüksége

A futás, az úszás, a kerékpározás, a nordic walking és az aerobic növeli a pulzusszámot, javítja a vérkeringést – mondta Asiyat Khachirova táplálkozási szakértő a NEWS.ru-nak. A szakértő megjegyezte, hogy ezeknek a sportoknak a rendszeres gyakorlása erősíti a szívizmot is, ezáltal csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

A kardiológus megnevezi a szív erősítésének legjobb módjait
A rendszeres mozgás csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát (képünk illusztráció)
Fotó: NorthFoto

A súlyzós edzés segít megerősíteni az izomfűzőt, amely viszont támogatja a szívet. Intervall edzés: ez a fajta mozgásforma a magas és alacsony intenzitás váltakozását jelenti, amely javíthatja a szív állóképességét – tette hozzá.
Emellett a jóga és a nyújtás is segíthet a rugalmasság javításában, a stressz és a vérnyomás szintjének csökkentésében – mondta az orvos. Mindezek szintén kedvezőek a szívműködés szempontjából – magyarázta Khachirova.

A WHO ajánlásai szerint egy egészséges felnőttnek hetente legalább 150 perc közepes, vagy 75 perc nagy intenzitású fizikai aktivitásra van szüksége – zárta a doktornő.

Kapcsolódó írásaink