Életmód

Erősítsük immunrendszerünket zöldséggel és gyümölccsel!

Március eleje óta mindennapjaink része a koronavírus elleni küzdelem. Az alapos kézmosásról, a társas érintkezés kerüléséről, a fizikai kontaktus minimalizálásáról már mindenki hallott. Arról azonban kevesebb szó esik, hogy immunrendszerünk erősítésével – zöldség és gyümölcs fogyasztásával – hatékonyan segíthetjük szervezetünk védekezését, egy esetleges fertőzés esetén pedig a mielőbbi, szövődménymentes gyógyulást.

Erősítsük immunrendszerünket zöldséggel és gyümölccsel!
A legtöbb zöldség és gyümölcs nyersen elfogyasztva a legegészségesebb
Fotó: Pixabay

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara cikkében rámutat arra, hogy szervezetünk immunválasza megerősíthető megfelelő mennyiségű zöldség és gyümölcs fogyasztásával, hiszen a zöldségek és a gyümölcsök tápanyagdúsak, tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, élelmi rosttal és antioxidánsokkal.

Sok szakember a „szuperélelmiszerek” közé sorolja őket, amelyek az emberi szervezetben az egészség megőrzését vagy visszaállítását szolgálják. Egy jól összeválogatott, immunerősítést célzó étrend vagy kúra alapjai az általában könnyen beszerezhető cékla, sárgarépa, alma, kivi, illetve a piacon már megjelentek a hazai termelésű primőr zöldségek: paradicsom, paprika, retek, zöldhagyma, uborka, saláta.

A cékla rendszeres fogyasztása betegségmegelőző és gyulladáscsökkentő hatású, rendkívül magas betain-tartalmának köszönhetően. Emellett kiváló vitaminforrás és gazdag ásványi anyagokban, rostokban, valamint antioxidánsokban. Ez igaz a sárgarépára is, amely bétakarotin-tartalma miatt elengedhetetlen az immunrendszer erősítéséhez, akár kúraszerűen is. Az alma számos pozitív hatása mellett szintén erősíti az immunrendszert, mert sok C-vitamint és antioxidánst tartalmaz. A kivi bővelkedik leginkább C-vitaminban: egy darab elfogyasztása fedezi a szervezet napi C-vitamin igényét, valamint nagyszerű immunerősítő, segítségével megelőzhető a szezonális betegségek, a nátha, a megfázás kialakulása, légúttisztító hatású, csökkenti a gyulladásokat. Bár sokan nem tudják, a kivi hazánkban is megterem.

A cékla rendszeres fogyasztása betegségmegelőző és gyulladáscsökkentő hatású
A cékla rendszeres fogyasztása betegségmegelőző és gyulladáscsökkentő hatású
Fotó: Pixabay

A legtöbb zöldség és gyümölcs nyersen elfogyasztva a legegészségesebb, de azért bőven marad jó hatásuk elkészítve is. Levesek, főzelékek, saláták, mártogatósok vagy épp smoothie-k, mind segíthetik egészségünk megóvását a különböző betegségekkel szemben, rövid és hosszú távon is.

Megfelelő mennyiségű friss zöldség és gyümölcs napi fogyasztásával javítható szervezetünk immunválasza és javulhat ellenállóképességünk is.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom