Egészség

Így lehet könnyen lefogyni a változó korban is

Lehet hatékonyan súlyt csökkenteni, csak tudni kell a módját

Szinte minden női korosztály számára nagyon fontos a jó megjelenés, ráadásul az elhízás kellemetlen tünetekkel is járhat, mint a horkolás, izzadás, nehéz légzés, ízületi fájdalmak, menstruációs zavarok, magas vérnyomás, szív- és érrendszeri megbetegedések, légzési zavarok, cukorbetegség, bizonyos daganatos megbetegedések, epekőbetegség, vagy akár meddőség is, olvasható a borsonline.hu-n megjelent cikkben.

Így lehet könnyen lefogyni a változó korban is
Fontos a folyadékbevitel, naponta 1,5-2 litert kell innunk, emellett a rendszeres mozgást már az első ráncok feltűnésekor el kell kezdeni
Fotó: Hans Lucas via AFP/Nicolas Guyonnet

Az alapszabály

A fogyókúrás étrend alapszabályai jórészt megegyeznek az egészséges táplálkozás alapelveivel. A szervezetünknek mindhárom energiát adó tápanyag-csoportra szüksége van, azaz fehérjét, szénhidrátot és zsírt is naponta kell fogyasztani, ahogy vitaminokat és ásványi anyagokat is. Bármilyen diétát választunk, nagyon fontos a folyadékbevitel: naponta 1,5-2 litert kell innunk! Emellett a rendszeres mozgást már az első ráncok feltűnésekor el kell kezdeni – ha eddig még nem tettük. Ez hetente legalább 2 x 1 óra torna, illetve séta, kerékpározás vagy úszás legyen. Érdemes beiratkozni valamilyen tornaklubba, mert együtt könnyebb a mozgás. Legyünk sokat friss levegőn!

Változó korban

A változó korban a szervezet energiaszükséglete 2000-2200 kcal, és mindenféleképpen szükséges a kalciumban, magnéziumban, D-vitaminban gazdag táplálkozás. A lassú, de egyre fokozódó súlygyarapodás oka, hogy testünknek egyre kevesebb energiára van szüksége, mert szervezetünkben az aktív izomzat fokozatosan átalakul passzív zsírszövetté. Nagyon fontos, hogy a hízás elkerülése érdekében megfelelő mennyiségű mozgással ellensúlyozzuk ezt az átalakulást - írja a dietaesfitnesz.hu. A fel nem használt energia ugyanis zsírszövet formájában raktározódik, ami előszeretettel helyezkedik el a „kényes” pontokon, a csípők, a has és a far környékén.

Mire figyeljünk nagyon?

  • több rendszeres testedzés
  • a dohányzás abbahagyása vagy erőteljes csökkentése
  • a táplálkozási szokások tudatos megváltoztatása

Csökkenteni kell:

  • a kalória bevitelt
  • a koffeintartalmú italok fogyasztását
  • az alkoholos italok fogyasztását

Fokozni kell:

  • a kalciumbevitelt
  • a folyadékbevitelt (napi 2 liter folyadékfogyasztás javasolt, pl. ásványvíz, gyümölcslé)
  • a B6-vitamint a jó alvás és az idegrendszer érdekében kell enni (fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű kenyér, barna rizs, zabpehely, zabkorpa ajánlott)
  • naponta sétáljunk szabad levegőn

Kapcsolódó írásaink