Bizarr idegen aktivitást észlelhetünk a James Webb teleszkóppal

Lehet, hogy a földönkívüli élet után való kutatásunk sokkal könnyebbé válik

Ha az idegenek ugyanúgy módosítanak egy bolygót a Naprendszerükben, hogy melegebbé teszik, képesek leszünk megállapítani – írja a BBC Science Focus honlapján, számol be az origo.hu.

Bizarr idegen aktivitást észlelhetünk a James Webb teleszkóppal
Fotó: NorthFoto

A tanulmányban leírt gázok – a metán fluorral vegyített változata, etán, propán, nitrogénból és fluorinból álló gázok, vagy kénből és fluorból álló gázok – érzékelhetők a meglévő technológiával a naprendszerünkön kívül lévő bolygók légkörében. Ez azt jelenti, hogy a James Webb Teleszkóp egy nap hamarosan észlelhet egy idegen civilizációt.

Nagy mennyiségben ezek a gázok szennyezőként működnének a Földön (ami tovább ösztökéli a klímaváltozást). Például a kén-hexafuoridnak a melegítő hatása a szén-dioxidénál 23 500-szor nagyobb – egy kis mennyiség egy fagyos bolygót felmelegítene olyan szintre, hogy a állandóan folyékony vizet hozna létre. De potenciális okai vannak, hogy a földönkívüliek miért használnák ezeket egy exobolygón.

Edward Schwieterman, asztrobiológus, a tanulmány vezető szerzője azt mondja, jók lennének egy olyan civilizációnak, amik talán meg akarják előzni egy közelgő jégkorszakot, vagy terraformálni (földihez hasonló természeti környezetet hoznak létre) akarnak egy másként lakhatatlan bolygót a rendszerükben, ahogyan az emberiség tervezi Mars esetében.

Mivel nem ismert az, hogy ezek a gázok nagy mennyiségben természetes módon előfordulnak, gyártani kell őket. Ez azt jelenti, hogy ha ilyeneket találunk, az intelligens, technológiát használó életformára utalna – a Földön ezeket komponensek készítésére használják, mint például a számítógépchipek.

A gázok szintén kivételesen hosszú életűek és akár 50 ezer évig is perzisztálnának egy Föld-szerű légközben. Ez rendkívül hasznos volna a James Webb teleszkópnak, mert a fluorral vegyített gázok a terraformált bolygókon infravörös jelet hoznának létre.

Bár a kutatók nem tudják kvantifikálni annak valószínűségét, hogy a közeljövőben találnak ilyen gázokat, bizakodók, hogy ha ott vannak, akkor teljesen lehetséges, hogy érzékeljék őket a jelenleg tervezett missziók során.

Nincs szükség extra erőfeszítésre ezen gázok jeleinek kereséséhez, ha a teleszkóp már kutatja a bolygót más okokból.