Hamarosan baktériumok segítségével termeszthetik az élelmiszereket

A technológia következetes megvalósítása lehetővé teszi, hogy a jövőben elkerülhető legyen a tömeges éhezés

Egy nemzetközi tudóscsoport globális projektet hajt végre, hogy megszabadítsa az emberiséget a tömeges éhezéstől – írta a kubnews.ru.

Hamarosan baktériumok segítségével termeszthetik az élelmiszereket
Fotó: AFP/Science Photo Library/ABO/Science Photo Library/TEK Image

Egy nemzetközi tudóscsoport, köztük a Vavilov Általános Genetikai Intézet munkatársai olyan globális projektet javasoltak, amely teljesen megváltoztathatja az élelmiszer-termelésről alkotott elképzelést. A szakemberek azt javasolják, hogy a föld helyett a baktériumokon alapuló mikrobiológiai termelés megvalósításába kezdjenek.

A kezdeményezést először a BRICS tudományos akadémiák vezetőinek találkozóján hozták nyilvánosságra. A javasolt technológia következetes megvalósítása lehetővé teszi, hogy a jövőben elkerülhető legyen a tömeges éhezés. A közelgő válság a tudósok szerint az élelmiszer-termeléshez szükséges földterület hiányával függhet össze.

- A biológiai erőforrások hiánya az emberiség egyik fő problémája, az éhezés pedig a betegségek után a második számú halálozási ok a bolygón. Ugyanakkor a rendelkezésre álló termőterületek csaknem felét már most is kihasználják - idézi az Izvesztyija Nyikolaj Jankovszkij, a IOGEN RAS tudományos igazgatójának kommentárját.

A tudósok módszere baktériumokon alapul. Segítségükkel a környezetben gyakori szervetlen vegyületekből szerves vegyületeket lehet előállítani, energiaforrásként villamos energiát használva.

Így a tudósok azt tervezik, hogy a baktériumokból valamiféle reaktorokat alakítanak ki az élelmiszer-termeléshez.

- Ha például az átlagos búzatermés százszorosan meghaladja az elvetett magok számát, akkor a baktériumok biomasszája kedvező körülmények között egy év alatt milliárdszorosára nőhet – számol be a kiadás.