Történelem
Nagyobb szabadság a szakképzésben, eredményesebb lehet az oktatás
Ülésezett a Köznevelés-stratégiai Kerekasztal
Pölöskei Gáborné, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára többek közt arról beszélt, hogy a szakképzésnek olyan készségekkel, attitüdökkel is fel kell ruháznia a tanulókat, amelyek megfelelnek a munkaerőpiac elvárásainak, mint például a problémamegoldás, vagy az együttműködés képessége. Ugyanakkor a szakképzésben dolgozó tanárok is lehetőséget kapnak arra, hogy vállalatoknál frissíthessék, fejleszthessék gyakorlati tudásukat. A változások nagyobb szabadságot és eredményesebb képzést biztosítanak az intézmények számára a helyettes államtitkár szerint, aki fontosnak tartja, hogy minél több tanuló tegye le az ötödik évben a technikusi vizsgát, ami megalapozhatja a továbbtanulást, a mérnöki pályát is. Ezután a – tavaly novemberben újjáalakult – kerekasztal tagjai meghatározták, milyen munkacsoportokat hoznak létre. Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke lapunknak elmondta, négy munkacsoport lesz: a fenntartói kérdésekkel, a pedagógusok munkaügyi problémáival, a tanárképzéssel és a diákokat érintő témákkal foglalkozó csoport, de ad hoc munkacsoportok is alakulhatnak. A következő – előreláthatólag márciusban összeülő – kerekasztalra minden résztvevő megnevezi delegáltjait ezekbe a csoportokba.