Tech
Óriási elbocsátási hullám jöhet a gyorséttermeknél

„Vízválasztóhoz érkeztünk” – mondta a csatorna riporterének Rob Carpenter, egy tech cég, a Valyant AI alapítója, aki úgy véli: „Azt fogjuk látni, hogy a mesterséges intelligencia (AI) a back-office-ból, a feldolgozó és gyártó létesítményekből betör a fogyasztókkal törődő, frontális, hagyományosan csak embereket foglalkoztató munkahelyekre.”
Számos gyorsétterem, például a McDonald's, a Taco Bell, a Chipotle, a Popeye's és a Domino's, valamint a Wingstop már most is alkalmaz mesterséges intelligenciát. A Wendy's pedig e hónap elején lett a Google partnere, hogy a „mesterséges intelligenciával forradalmasítsák a drive-thru (vagyis az autós vásárlási) élményt”. Egy kísérleti programban a Google Cloud AI-t fog alkalmazni arra, hogy a vásárlókkal beszélgessen és a rendeléseket felvegye.
„Öt-tíz éven belül az éttermi pozíciók többsége automatizált lehet” – szögezte le Carpenter. Az informatikus cége fejleszti egyébként a Holly nevű, ugyancsak a drive-inekben használt alkalmazást, amely több mint egymillió rendelést vett már fel eddig, és állítólag négyszer hatékonyabb az embereknél.
Carpenter szerint a mesterséges intelligencia belátható időn belül arra is képes lehet, hogy robotok készítsék el az ételeket. Ennek kapcsán érdemes felidézni, március 26-i jelentésében a Goldman Sachs azt írta, a mesterséges intelligencia fejlődése 300 millió munkahelyet szüntethet meg.