Oktatás

Sas István Emlékverseny és Emléknap a METU-n

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) november 28-án különleges emléknapot és díjátadó ünnepséget rendezett Sas István tiszteletére. Az esemény célja az volt, hogy a reklámszakma úttörőjének emlékét megőrizze, miközben inspirációt nyújtson a jövő kommunikációs szakemberei számára – írja az intézmény sajtóközleményében.

Sas István Emlékverseny és Emléknap a METU-n
A Budapesti Metropolitan Egyetem célja, hogy a Sas István Emlékverseny és Emléknap hagyományteremtő rendezvénnyé váljon
Fotó: Budapesti Metropolitan Egyetem

„Úgy éreztem, méltatlanul feledésbe merült Sas István, aki csaknem tíz évig tanított nálunk. Fontosnak tartom, hogy a marketingkommunikációt tanuló hallgatók megismerjék értékteremtő munkásságát” – nyilatkozta Dér Cs. Dezső, a METU Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetének vezetője, az emléknap megálmodója. A rendezvényt a Marketing Műhely hallgatói szervezték az ő irányításával.

A METU Nagy Lajos király úti campusán tartott eseményt Sas István özvegye, Sasné Harazin Irén, valamint több szakmai szervezet vezető képviselője is megtisztelte jelenlétével. Dr. habil. Vass László professor emeritus (METU) köszöntőjében így emlékezett Sas István munkásságáról: „Úttörő volt a reklámszakmában, aki a szlogeneket színes, provokatív és szellemes történetekkel ötvözte. Reklámjai nemzetközi szinten is sikereket arattak.”

A versenyre a METU reklám- és médiatervezés, valamint tartalommarketing kurzusainak hallgatói készítettek Sas István szellemiségét idéző tartalmakat TikTokra, Instagram Reelsre és reklámfilmes kategóriákban. A legkreatívabb pályaműveket szakértői zsűri értékelte, amelyben olyan neves szakemberek vettek részt, mint Pataky Piroska, az MBH Bank marketingigazgatója; Popovics Adrienn, a Hell Energy marketingigazgatója; Marczinkó Ágnes, a WeLoveDigital ügyvezetője; Lázár László, a HUMDA kommunikációs igazgatója és Nagy Barna, a Kreatív Vonalak ügyvezetője.

„Ez egy hiánypótló kezdeményezés, amely hagyományteremtő jelleget hordoz” – mondta Lázár László.

Az esemény programja számos értékes szakmai elemet tartalmazott, a köszöntők és visszaemlékezések mellett kerekasztal-beszélgetésekkel és a legkiválóbb hallgatói alkotások díjazásával. A zárófogadáson kötetlen szakmai eszmecserére is lehetőség nyílt.

A TikTok-kategória győztese a HD marketing – Star Network által biztosított különdíjat kapta, míg az Instagram Reels nyertes csapata a Magyar Marketingszövetség díjában részesült. A reklámfilm-kategória legjobbjai a Magyar Reklámszövetség és a Kreatív különdíját is elnyerték, mivel pályaművük leginkább tükrözte Sas István szellemiségét. Valamennyi győztes egy emlékszobrot – Sas István-díjat – is átvehetett az eseményt támogató Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság képviselőjétől.

A Budapesti Metropolitan Egyetem célja, hogy a Sas István Emlékverseny és Emléknap hagyományteremtő rendezvénnyé váljon, amely hosszú távon a marketingkommunikációs szakma meghatározó és közösségépítő eseménye lesz, miközben inspirációt nyújt a jövő kommunikációs szakembereinek.

Kapcsolódó írásaink

Szenior Akadémia indul a METU-n

ĀA kezdeményezés kifejezetten az ötven év feletti érdeklődők számára kínál értékes és gondolatébresztő tartalmakat