Kultúra

Tizenkét fotográfus munkája a Koreai Kulturális Központ tárlatán

A dél-koreai fotóművészet elmúlt negyven évét feldolgozó tárlat Európában elsőként Magyarországon mutatkozik be

A koreai kortárs fotográfiáról nyújt átfogó képet a Koreai Kulturális Központ Összefüggések: ember és természet című kiállítása. A Budapest FotóFesztivál keretében, keddtől látható, több mint száz képből álló válogatás a dél-koreai fotográfia elmúlt negyven évét öleli fel tizenkét ismert koreai művész személyes útkeresésén keresztül.

Tizenkét fotográfus munkája a Koreai Kulturális Központ tárlatán
A kortárs fotóművészeti kiállítás ingyenesen látogatható a Koreai Kulturális Központ Frankel Leó utcai épületében június 30-ig
Fotó: Facebook/Koreai Kulturális Központ

A kiállító művészek különböző generációkhoz tartoznak, és más-más témák foglalkoztatják őket, a válogatás mégis alapos áttekintést ad mind a koreai fotóművészet alakulásáról, mind a koreai társadalmat és kultúrát meghatározó tényezőkről – közölte az MTI-vel hétfőn a Koreai Kulturális Központ.

Gu Boncsáng (Koo Bohnchang) egy évtizede örökíti meg az utolsó lélegzeteket, Dzsang Dzsihjan (Jung Jihyun), aki maga is „panelgyerekként” nőtt fel, az eltűnő és megújuló városi tereket dokumentálja, Kim Szünggu (Kim Seunggu) a koreaiak sajátos életvitelét és társadalmi trendjeit mutatja be munkáiban, míg I Szanmint (Lee Sunmin) a nők családon belüli helyzete és a nőkről szóló társadalmi diskurzus foglalkoztatja.

Jun Dzsangmi (Yoon Jeongmee) a társadalmi nem és a fogyasztói társadalom viszonyát vizsgálja. Area Park (eredeti nevén Pák Dzsinjang) Alzheimer-kórral diagnosztizált édesanyja valóságos és pszeudoemlékeit eleveníti fel képein.

Min Bjanghan (Min Byunghun) generációjának reprezentatív alakja, aki negyven éve foglalkozik a monokróm, tiszta fotográfiával. A kiállításon megtekinthető képein ledózerolt, külvárosi telkek emelkednek ontológiai síkra.

I Dzsanglok (Lee Jeonglok) digitális kompozíciói, amelyekkel a mitikus világot igyekszik láthatóvá tenni, rituálisan, performanszszerűen készülnek. Pák Hjanggün (Park Hyunggeun) kontemplatív képei az idő és jelentés problémájára reflektálnak.

Ó Hjangün (Oh Heinkuhn) híres Adzsumma-sorozata a házas, középkorú koreai nők portréja. Bjan Szuncsal (Byun Sooncheol) Korea legrégebben futó zenei tehetségkutató televíziós műsorának részvevőit fotózza, Hán Szangpil (Han Sungpil) pedig a digitalizáció, a fotográfia és a festészet határterületeinek a megszállottja – áll a közleményben.

Mint a szervezők hangsúlyozzák, a dél-koreai fotóművészet elmúlt negyven évét feldolgozó tárlat Európában elsőként Magyarországon mutatkozik be.

A kiállításhoz kerekasztal-beszélgetés is kapcsolódik a kiállító művészekkel kedd este a Koreai Kulturális Központban, valamint egy stúdióworkshop I Dzsanglokkal csütörtökön a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, ahol az érdeklődők a fénnyel mint formanyelvvel ismerkedhetnek gyakorlati feladatokon keresztül.

A kortárs fotóművészeti kiállítás ingyenesen látogatható a Koreai Kulturális Központ Frankel Leó utcai épületében június 30-ig.

Kapcsolódó írásaink

A fény képei

ĀMegnyílt a II. Fotóművészeti Nemzeti Szalon, amelynek célja, hogy megszólítsanak minden alkotót, aki az elmúlt öt évben jelentős műveket hozott létre

A szent vendégség képi megfogalmazásai

ĀA MANK és az MKVM közös kültéri kiállításán Óbudán harminc alkotó képző-, ipar- és fotóművészeti alkotásai a reményre hívják fel a járókelők figyelmét