Külföld
Kína szigorítja a légi közlekedést
Egyre több balesetet okoznak a tartalék tápegységek

Az intézkedés minden Kínából induló járatra felszálló utasra vonatkozik. Kína polgári légiközlekedési felügyelete csütörtökön jelentette be, hogy a fedélzetre felvihető tápegységeken egyértelműen feltüntetett „3C” (China Compulsory Certification) tanúsítványnak kell szerepelnie.
Dél-Korea szerint egy tartalék tápegység lehetett az oka annak a tűznek, amely januárban egy Air Busan repülőgépet borított lángba, míg márciusban egy Hongkongból Kínába tartó Hong Kong Airlines járatnak kellett kényszerleszállást végrehajtania a fedélzeti poggyásztérben kialakult tűz miatt.
Az Air Busan eset óta a világ légitársaságai szigorítják a tápegységekre vonatkozó szabályokat. Általánosságban ugyan engedélyezik a kabinpoggyászban történő szállításukat, de egyre több légitársaság tiltja a fedélzeten történő használatukat, és előírják, hogy az utasok szemmel tartsák azokat a problémák elkerülése érdekében.
Kína már 2014 óta tiltja az utasok számára, hogy repülés közben tápegységekkel töltsék fel eszközeiket.
A laptopokban, mobiltelefonokban, e-cigarettákban és tápegységekben található lítiumakkumulátorok gyártási hibák vagy sérülések miatt rövidzárlatot okozhatnak, ami füstöt, tüzet vagy túlmelegedést válthat ki.
Mindez egyre nagyobb aggodalomra ad okot a légi biztonság szempontjából, hiszen az utasok egyre több akkumulátorral működő eszközt visznek magukkal a repülőutakon.
Az Egyesült Államok Légi Közlekedési Hatósága (FAA) szerint tavaly világszerte heti három olyan esetet jegyeztek fel, amikor lítiumakkumulátor túlmelegedett a repülőgépeken - 2018-ban ez a szám még kevesebb mint heti egy volt.