Krónika

Erősíti a szívet, és táplálja a hajat és a bőrt

Érdemes minél több tejfölt fogyasztanunk

A tejföl megfelelő mennyiségű tápanyagot tartalmaz. A magas zsírtartalom több energiát biztosít. Magas az ásványianyag-tartalma, például foszfor és kalcium is van benne. Levesekhez, süteményekhez, tésztákhoz, sültekhez, pörköltekhez, krémekhez, zselékhez, édes és sós tésztatöltelékekhez egyaránt használják.

Erősíti a szívet, és táplálja a hajat és a bőrt
A tejfölt majdnem minden ételhez felhasználhatjuk, de akár önmagában is fogyasztható tejtermék (képünk illusztráció)
Fotó: NorthFoto

A foszfor segít a fogak és a csontok egészségének megőrzésében. Elengedhetetlen az erős csontok fenntartásához. Elősegíti az íny egészségét és a fogzománcot. Enyhíti az olyan állapotokat, mint az ásványi sűrűség elvesztése és a csontritkulás. A foszfor összefügg a szív egészségével, és megelőzi a szív- és érrendszeri betegségeket.

A kalcium segíti a szívizmokat és azok összehúzódását. Kényelmes nyomást biztosít az artériákban. Amikor a kalcium csökken, kalcitrol szabadul fel, amely a vérnyomás emelésével segíti az artériák izmainak összehúzódását. Az összehúzódáshoz a szívizomnak extracelluláris kalciumionokra van szüksége. Az ion az intracelluláris kalciumkoncentráció növekedésével a troponin nevű fehérjén gyűlik össze. Elősegíti az extracelluláris folyadék és az intracelluláris szekréciót, beleértve a vázizmot is, amelyet a szarkoplazmatikus retikulumban található kalcium vált ki.

A B12-vitamin segít fenntartani a különböző sejteket, amelyek az emberi szervezetben találhatók. Segíti az olyan funkciókat, mint a vörösvértestek javítása, képződése és fenntartása, amelyek ettől a vitamintól függenek. Az emberi szervezetben található idegsejteket is megőrzi. Az idegrendszert is fenntartja.

A B12-vitamin létfontosságú az Alzheimer-kór kezelésében, amely olyan tüneteket mutathat, mint a kognitív degeneráció és a zavartság. A tanulmány azt mutatja, hogy az Alzheimer-kóros betegek szervezetében alacsony a B12-vitamin jelenléte.

A B2-vitamin létfontosságú a testszövetek és a szaporítószervek, például a szem, a bőr, a nyálkahártyák és az immunrendszer növekedéséhez és fejlődéséhez. Elősegíti a körmök, a bőr és a haj egészségét.

A B2-vitamin létfontosságú szerepet játszik az emésztőrendszer nyálkahártyájának védelmében és fenntartásában.

Az A-vitamin elősegíti a látás egészségét. Nedvessé teszi a szemet, és alkalmazkodik a fényváltozásokhoz. Megelőzi az éjszakai vakság állapotát, és serkenti a retinát, növelve az emberi szem sötéthez és világossághoz való alkalmazkodóképességét. A zöldhályogban szenvedők számára is hasznos.

Az A-vitamin növeli a szervezet immunitását a fertőzések elleni küzdelemben. Nedvesíti a nyálkahártyákat az immunitás elősegítése érdekében, és elősegíti a fehérvérsejtek aktivitását. Megelőzi a baktériumokat, és ellensúlyozza a fertőzéseket.

A tejfölben lévő fehérje segíti a haj egészségének megőrzését és megakadályozza annak károsodását. A vizsgálatok azt mutatják, hogy a fehérje létfontosságú szerepet játszik az egészséges haj növekedésében. A fehérjéket a hajápolási termékek, például kondicionálók előállításához használják.

A fehérje segít a szövetek megerősítésében, amelyek létfontosságúak a bőr széles körben előforduló kopásából adódó javításában. A kollagén egy alapvető fontosságú fehérje, amely erősíti a szöveteket, sejteket és szerveket, amelyeknek folyamatos revitalizálásra van szükségük. Ez biztosítja az alacsony ráncos, egészséges és fiatalos bőrt, amely a szervezetben létező kollagénfehérjétől függ.

Kapcsolódó írásaink