Krónika
Új kötelező kelléke lehet a gépjárműveknek 2024-től

A változtatás első körben a tehergépjárműveket érinti majd, ezzel azonban lehetnek majd problémák, hiszen a holttérfigyelő rendszer utólagos beépítésére van lehetőség, azonban ennek természetesen vannak költségei, ami leginkább a flottával rendelkező, fuvarozásban érdekelt cégeket terhelheti majd meg.
Londonban már két éve él a rendelet, miszerint az effajta vezetéstámogató rendszer nélküli teherautók nem is hajthatnak be a főváros számos kerületébe. Most pedig Milánó önkormányzata döntött úgy, hogy októbertől napközben, 7.30 és 19.30 között az 5 tonnánál nagyobb tömegű személyszállító járművek és a 12 tonnánál nagyobb tömegű áruszállító járművek csak akkor közlekedhetnek bizonyos zónákon belül, ha holttérfigyelő tartozik a felszereltségük közé. Az intézkedést 2024. októberétől már a kisebb, 3,5 tonnát meghaladó áruszállító járművekre is kiterjesztik.
A módosítási javaslat természetesen a vezetőket is megosztja. Egy kamionsofőr például nehezményezte, hogy ezek a rendszerek általában a legapróbb dolgokra is jeleznek, egy közeli fa, egy oszlop, vagy egy alacsony kerítés miatt is csipoghat, így aztán ember legyen a talpán, aki ki tudja szűrni a valós veszélyt a téves riasztások közepette.
A Milánói Autóklub elnöke, Geronimo La Russa viszont határozottan fogalmaz és kiáll a rendelet mellett: „egy olyan javaslatnak szánjuk, amely arra szolgál, hogy mindenki megértse, hogy a problémát azonnal kezelni kell, olyan politikával, amely nem csak a tiltásról, hanem a közös megoldások megtalálásáról is szól”. A rendelettel párhuzamosan a tudatosság növelését célzó kampányokat is indítanak, hogy megértessék: az út mindenkié és minden használójának még nagyobb felelősséggel kell közlekednie.