Krónika
Legendás járművek és megfigyelésük

A rendezvény 2016-ban indult útjára, azzal a céllal, hogy egyrészt a nyugati országrészben is legyen egy, a magyar buszgyártás termékeit bemutató program, másrészről a páratlan években Németországban megrendezett Ikarus-találkozók páros években itthon megtartott testvérrendezvényévé váljon. Szombaton már délelőttől közlekedtek a városi nosztalgiajáratok Tapolcán, amelyekre a Köztársaság téri kijelölt autóbuszmegállóhelyen lehetett felszállni előre megváltott menetjeggyel. A szinte teltházas járatoknak út közben nem volt megállóhelyük, le-, illetve felszállás csak a végállomáson volt lehetséges. A felvonulás délután fél háromkor kezdődött az összes jármű részvételével a festői szépségű Káli-medencében, a Tapolca–Gyulakeszi–Kékkút–Kővágóörs– Köveskál–Gyulakeszi–Tapolca útvonalon.
Alábbi galériánkat kattintással, pöccintéssel lapozhatja!

„Az Ikarus ötven-hatvan évéről szól ez a nosztalgia kiállítás. Láttunk olyan buszokat, amelyeken gyerekkoromban utazhattam, és még most is forgalomban vannak. Ez a nap hatalmas öröm mindannyiunk számára, megmutatja, mennyien rajonganak az Ikarus márkáért” – mondta el lapunknak a helyszínen Tankó Zoltán, az Ikarus cégcsoport vezérigazgatója. Hozzátette: „Döbbenetes számomra, hogy a rengeteg magyar érdeklődő mellett milyen nagy számban jelentek meg külföldről azért, hogy megcsodálhassák a járműveket.”
A vezérigazgató mesélt a rendezvény nulladik napjáról is: „Pénteken Németországból érkezett egy nagy csoport gyárlátogatásra hozzánk Székesfehérvárra. Fantasztikus élmény volt, a német ajkú buszsofőrök annyira jól érezték magukat, hogy nem is akartak hazamenni. Ma pedig már reggel óta jönnek ide, behajtani azokat az ígéreteket, melyeket kaptak. Vezetni szeretnék az elektromos buszt.”
Tankó Zoltán bemutatta a cégcsoport legmodernebb járművét is: „A megújult Ikarus képviseletében most azért állunk itt az elektromos buszunk mellett, hogy a sok nosztalgikus jármű mellett megmutathassuk a jövőt is. Kihoztuk az egészségügyi buszunkat is, hogy lássák az emberek, egyedit is tud alkotni a cégcsoport. Büszkék vagyunk arra, hogy most olyan buszokat mutathatunk be, amelyek nemcsak kiállítási darabok, hanem üzemszerűen működnek hazánkban és külföldön egyaránt, és folyamatosan szállítjuk az exportpiacra is őket.”
A vezérigazgató körbevezetett bennünket a rendezvényen, majd azt is elárulta: „Nagyon jó érzés látni és megtapasztalni, hogy eljött annak a cégnek a tulajdonosa is Németországból, aki szintén Ikarus-fan, és akinél már üzemszerűen jár az új Ikarus busz. Boldogan számolt be nekem arról, hogy még ő is vezette a járművet, egy szóval jellemezte: tökéletes. Ennél nagyobb öröm nem érhetett bennünket, a pozitív visszajelzés számunkra garancia. A partner a beszélgetés végén hozzátette, még egyet szeretne vásárolni ugyanebből a típusból.”
Az új Ikarus buszok hozzájárulnak a karbonsemlegességi célok eléréséhez
Az Ikarus új, alacsony padlós, kéttengelyes, elektromos meghajtású autóbusza nyolcvanhat utas egyidejű szállítására alkalmas, és egy feltöltéssel háromszáz kilométert képes megtenni. Ezek a buszok nem terhelik a környezetet, ez egy hatalmas lépés a karbonsemlegességi célok elérése felé. A légkondicionált Ikarus 120e elektromos autóbuszok kerekesszék, illetve babakocsi elhelyezésére kialakított hellyel, a felszállást segítő rámpával, elektronikus utastájékoztató rendszerrel, fedélzeti és vezetéssegítő kamerarendszerrel, valamint USB-töltővel biztosítják az utasok kényelmét és biztonságos közlekedését.

A tervezési és gyártási folyamatokat továbbra is kizárólag magyar szakemberek végzik, az elektromos buszok mechanikai, elektromos és szoftverfejlesztése is egyaránt hazai mérnökök munkája, és a járművek az Ikarus székesfehérvári gyárában készülnek