Krónika

Digitálisan állhatnak sorba a vizsgázók

Díjazott magyar innováció segítségével indítja újra a véradások szervezését a Vöröskereszt

Egy díjazott szoftver segítségével digitális sorban állást vezet be a Magyar Vöröskereszt a véradásnál és a jogosítványhoz szükséges elsősegélynyújtó vizsgáknál.

Digitálisan állhatnak  sorba a vizsgázók
Sorszám az okostelefonon. Június 2-tól indultak újra a vizsgák
Fotó: Magyar Vöröskereszt/Jóri Andrá

A Magyar Vöröskereszt a veszélyhelyzet lezárultával fokozott biztonsági intézkedések mellett, de a járványhelyzet előtti kapacitással indítja újra két legfontosabb tevékenységét, az elsősegélynyújtó vizsgák és a véradások szervezését.

Az újraindulást segíti egy friss, díjnyertes szolgáltatás, amelynek lényege hogy nem személyesen, hanem mobiltelefonjuk segítségével hívják be a vizsgázókat a megmérettetés helyszínére, elkerülve azt, hogy hosszabb időt töltsenek összezárva. Emellett a vizsgák közötti biztonsági idősáv is lerövidíthető, így az előző hónapokban a járvány miatt kialakult várólisták is megszűnhetnek – derül ki a szervezet lapunknak küldött közleményéből.

A Linistry Zrt. egy hazai tulajdonú startup, amely a közelmúltban díjat nyert digitális sorban állás szolgáltatásával. Ezzel három hónapon keresztül támogatják a Magyar Vöröskereszt véradásszervezését és az elsősegélynyújtó vizsgák lebonyolítását.

– A hazai innovációs szektor jól teljesített a koronavírus-járvány elleni védekezés során, a többi között jáványmatematikai modell kidolgozásával vagy a maszkgyártás beindításával – hangsúlyozta az MTI tudósítása szerint Gulyás Tibor, az Innovációs és Technológiai Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára a szoftver tegnapi bemutatásán. Hozzátette, az Európai Unió #EuvsVirus elnevezésű innovációs versenyén két fődíjat és négy egyéb díjat is elhoztak magyar vállalkozások. Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója arról beszélt, céljuk, hogy biztonságos környezettel egyaránt óvják saját munkatársaikat és ügyfeleiket. A kutatások szerint egy ember életében mintegy fél évet tölt el tétlen sorban állással – emlékeztetett Kövesdán Gyula, a Linistry Zrt. vezérigazgatója. Ezt csökkentheti a szoftver, ami egy digitális sorszámhúzó, és jelez, mikor kerülünk sorra.

Kapcsolódó írásaink