Krónika

Kerülni kell az érzelmi evést

Otthoni karantén idején is fontos, hogy figyeljünk a rendszeres és egészséges táplálkozásra – Gondoljunk másokra is, ne vásároljunk többet a szükségesnél

Mivel a járvány idején az emberek drámai módon vásárolják fel az élelmiszereket, a Napi Táptudás blog kezdeményezésére táplálkozástudományi szakemberek, dietetikusok és szervezetek fogtak össze, hogy megválaszolják a lakosság számára legégetőbb kérdéseket.

Kerülni kell az érzelmi evést
A szakemberek javasolják, folyamatos nassolás helyett alakítsunk ki napirendet
Fotó: AFP/Eugenio Marongiu

Az ötletgazda, Papp Andrea táplálkozástudományi szakember szerint a legfontosabb, hogy próbáljunk higgadtak maradni, és gondoljunk másokra is, azaz ne vásároljunk több élelmiszert a szükségesnél, mert ha megrohamozzuk a boltokat, és hónapokra betárazunk, valóban akadozhat az ellátás. Karantén idején is törekedni kell az egészséges táplálkozásra. Folyamatos nassolás helyett tartsunk napirendet, amihez napi három-öt étkezés tartozik. Ha unatkozunk vagy stresszelünk, evés helyett mozogjunk kicsit, vagy olvassunk bele egy jó könyvbe – javasolja Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) főtitkára. Mostanában hatványozottan előfordulhat az érzelmi evés, amit a stressz, szorongás, magány, unalom, szomorúság, harag egyaránt okozhat – hangsúlyozta Zsigovits Angelika táplálkozástudományi szakember. Nem érdemes irreálisan nagy mennyiségű alapanyagot felhalmozni otthonunkban, így a túlevés rizikóját is csökkenthetjük.

Antal Emese dietetikus szerint a mostani időszak legyen inkább egy új, tudatosabb és egészségesebb életmód kezdete, és ne az unaloműző evésé.

A Felelős Gasztrohős Alapítvány igazgatója, Varga Judit az élelmiszerpazarlás megelőzésére hívja fel a figyelmet: most különösképp oda kell figyelni, hogy ne pazaroljunk élelmiszert. Úgy véli, érdemes okosan kihasználni a fagyasztónk kapacitását, akár előre megfőzni néhány nagyobb adagot, amit később csak ki kell olvasztani.

Kapcsolódó írásaink