Gazdaság

Húsz százalékkal is visszaeshet a tengeri szállítási kapacitás

A fokozott veszélyhelyzet arra kényszerítette a dán Maersk vállalatot, hogy hajói újfent meghosszabbított útvonalon közlekedjenek

Húsz százalékkal is visszaeshet a tengeri szállítás kapacitása a Vörös-tengeren tapasztalt fennakadások miatt a második negyedévben a Távol-Kelet és Európa között – közölte hétfőn a Maersk dán tengeri fuvarozó vállalat a húszi lázadók támadásai miatt kijelölt kockázati zóna kiterjesztésére hivatkozva.

Húsz százalékkal is visszaeshet a tengeri szállítási kapacitás
A fokozott veszélyhelyzet arra kényszerítette a vállalatot, hogy hajói újfent meghosszabbított útvonalon közlekedjenek
Fotó: AFP/William West

A Maersk és más szállító társaságok hajói az Irán támogatását élvező jemeni húszi lázadók vörös-tengeri támadásai miatt december óta Afrikát megkerülve közlekednek, ami tovább tart és többe is kerül.

„A kockázati zóna kibővült, a támadások már a távolabbi part menti területeket is elérik” – olvasható a Maersk ügyfelei számára hétfőn közzétett naprakész útmutatásban. A fokozott veszélyhelyzet arra kényszerítette a vállalatot, hogy hajói újfent meghosszabbított útvonalon közlekedjenek, amely további időt és költséget jelent a rakomány beszerzésétől az úti célhoz való megérkezésig – tették hozzá.

A globális kereskedelem barométerének tartott dán vállalat a múlt héten közölte, hogy várhatóan az év végéig folytatódnak a Vörös-tengeren elkövetett támadások okozta szállítási fennakadások.

„Mindent megteszünk a megbízhatóság növelése érdekében, a többi közt gyorsabb hajózással és kapacitásbővítéssel” – közölte a Maersk, hozzátéve, hogy kiegészítésként eddig több mint 125 ezer új konténert rendeltek, és a lehetőségeikhez mérten, ügyfeleik igényével összhangban bővítettek a kapacitáson.

Kapcsolódó írásaink