Gazdaság

A hagyományokat megőrizve újul meg az Ikarus arculata

Az Ikarus Magyarország egyik legismertebb márkája, amely immáron 130 éves múlttal büszkélkedhet, ám a hagyományok ápolása közben folyamatosan a megújulásra tör, és ennek jegyében a cég vezetői szerdán bemutatták az Ikarus új arculati elemeit, így a kor szellemében frissített ikonikus szárnyas logót.

A hagyományokat megőrizve újul meg az Ikarus arculata
A 130 éves cég fiatalos színekkel, egyszerűsített formavilággal jelzi, hogy kész az új kihívásokra
Fotó: Ikarus

A sajtótájékoztatón Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója azzal indokolta a változást, hogy letisztult, fiatalos, egyszerűsített formavilággal a dinamizmust és a megbízhatóságot sugallják, ami reményeik szerint az Ikarus intenzív nemzetközi terjeszkedését segítheti elő, azt jelezve, hogy a cég újra jelentős szereplő kíván lenni a világ autóbuszgyártásában.

Ikarus Arculatváltás, sajtótájékoztató, Tankó Zoltán
Az Ikarus arculatváltását Tankó Zoltán vezérigazgató mutatta be
Fotó: MH/Török Péter

Tökéletes időzítést adott az arculatfrissítésnek, hogy az Ikarus márciusban megnyerte a 2017 óta húzódó védjegypereit, a Fővárosi Ítélőtábla pedig jogerősen kimondta, hogy az Ikarus-védjegy úgynevezett jó hírű védjegy, így teljes védelmet élvez Magyarországon.

„A jelmondatunk, hogy az innováció tradíció, és az innováció nem csupán a technikai újításokra terjed ki, hanem sokkal tágabban értelmezzük, hiszen a piaci innovációra is szükség van. Az arculatfrissítéssel elsősorban az Ikarus 2022-ben megkezdett intenzív nemzetközi terjeszkedését próbáljuk elősegíteni, mert az a célunk, hogy a buszaink a mai kor igényeinek megfelelően jelenjenek meg újra a hagyományos piacainkon. A hagyományokat megőrizve tartottunk ki a kék szín mellett, és annak árnyalatait használtuk kiegészítő színekkel. A szárnymotívum továbbra is jellegzetessége marad a márkának. A tervezés fő szempontjai a márka legfőbb értékeiből fakadtak, és a tradíciókra építve céltudatosan és optimistán készülünk a jövőre, a piacnak pedig azt üzenjük, hogy a 130 éves Ikarus határozottan jelen van” – mondta Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója.

A tájékoztatón, amelyen Benkócs Tamás alelnök, Somorai Krisztián, az Ikarus Electric Zrt. vezérigazgatója, Hermann Tibor, az Ikarus Járműtechnika Kft. ügyvezető igazgatója és Sipos Zoltán, az Electrobus Europe Zrt. vezérigazgatója is részt vett, megtudhattuk, hogy az Ikarus folyamatos fejlesztései azért valósulhatnak meg, mert a cég elnök-tulajdonosa, Széles Gábor a nehezített gazdasági körülmények között is állhatatosan támogatja a vállalat innovációit. Minderre azért is szükség van, mert amíg Németországban vagy Lengyelországban a pályázatok kiírásakor előnyt élveznek a hazai gyártók, addig itthon, egy sokkal szűkebb piacon nyílt versenyben kell helytállniuk; már amikor egyáltalán lehetőségük van erre, hiszen az idei esztendőben az elektromos autóbuszok beszerzésére még egyetlen pályázatot sem írtak ki.

A vezetőség azonban jelezte, hogy itthon is ugrásra készen állnak a legkorszerűbb igényeknek megfelelő autóbuszok értékesítésére, sőt további innovatív megoldásokat terveznek. A vezetéstámogató eszközöket alkalmaznak, nagyon nagy hangsúlyt fektetnek az ergonómiai fejlesztésekre, a kényelemre és az egyik hagyományosan nagy Ikarus-értékre, a megbízhatóságra, amely a gazdaságosság mellett továbbra is szimbolizálnia fogja a buszokat.

Tankó Zoltán örömmel számolt be a Volánbusz kedvező tapasztalatáról, mert a felhasználó visszajelzése szerint a náluk használatban lévő e-buszokból álló Ikarus-flotta még a téli időszakban is 95 százalékos rendelkezésre állási mutatót ért el, tovább öregbítve az említett megbízhatóságot.

Az évtizedek során a világ számos országában megkedvelt Ikarusok iránt pedig mai napig van érdeklődés, és ezt kihasználva a cég igyekszik terjeszkedni.

„Európán kívüli helyszíneken tervezünk gyártelepítéseket annak érdekében, hogy Ikarus buszokat tudjunk értékesíteni. Konkrét helyszíneket még korai lenne említeni, de nagyon bízom benne, hogy nyár végéig eljutunk odáig, amikor már nyílvánosságra lehet hozni ezeket az információkat is” – fogalmazott az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója.

Az új ötletekre, no meg a piaci hiányokat látva pedig „melléküzemágak” kiépítését is tervezik az elektromos buszok töltését, kiszolgálását elősegítve.

„Az elektromos buszokhoz a töltőinfrastrukrúra hátterének kialakításán is dolgozunk. Ezt nem okvetlenül az Ikarus márkanév alatt hoznánk létre, hanem a cégcsoport más vállalatainak a bevonásával, amelyeknek a profiljába mindez jobban illeszkedik” – tette hozzá Tankó Zoltán, aki azt is elmagyarázta, hogy erre azért lehet komoly igény, mert még egy kisebb, tíz, tizenkét járműből álló e-buszflotta töltése is akár egy falu fogyasztásának megfelelő áramfogyasztással jár.

„Ezt az infrastruktúrát óriási pénzbe kerül kiépíteni. Ezért egy olyan megoldást találtunk ki, hogy akkumulátorokat helyezünk le a töltőállomásokon, amelyeket vagy napelemről, vagy hálózatról lehet folyamatosan tölteni, amikor pedig a busznak szüksége van rá, akkor bármikor tudná használni, egyfajta energiabankként működnének ezek a helyek” – beszélt az elképzelésről a vezérigazgató.

Az elmondottakból jól látható, hogy az arculati megújulás az átalakuló, ám az örökségéhez ragaszkodó Ikarus szárnyalásának kifejezője, és nem öncélú formaság. A tervek valóra válásával pedig még az idén megindulhat a dinamikus fejlődés.

A prezentáció anyaga a sajtótájékoztatón
A letisztult, fiatalos, egyszerűsített formavilággal a dinamizmust és a megbízhatóságot sugallja az Ikarus
Fotó: Ikarus

Kapcsolódó írásaink