Gazdaság

Felfüggesztette a British Airways a jegyértékesítést a Heathrow-ról induló egyes járataira

A legnagyobb forgalmú brit repülőtéren fennálló kapacitáshiány miatt a British Airways brit légitársaság augusztus 8-ig felfüggesztette a jegyek értékesítését a londoni Heathrow-ról induló, rövid távú járataira.

Felfüggesztette a British Airways a jegyértékesítést a Heathrow-ról induló egyes járataira
A munkaerőhiány világszerte érinti a repülőtereket
Fotó: Rasid Necati Aslim/Anadolu Age

A felfüggesztés nagy-britanniai és európai úti célokat is érint. A társaság közlése szerint a jegykiadás leállításától függetlenül korábban megvásárolt jegyeiket az utasok szükség esetén át tudják foglalni.  

A Heathrow repülőtér arra kérte a légitársaságokat, hogy a tumultus csökkentése érdekében korlátozzák a nyár folyamán eladott jegyeik számát. A Heathrow-ról jelenleg naponta legfeljebb százezer utas indulhat el, a légikikötő ezzel a július közepén ősz elejéig bevezetett felső korláttal igyekszik csökkenteni a kígyózó sorokat, a csomagszállítás késedelmeit és a járattörléseket. Múlt héten a repülőtér azt jelezte, hogy a százezres korlátozásnak köszönhetően a járatok pontosabban közlekednek, és a csomagszállítás is hatékonyabbá vált.

Nagy-Britanniában és Európa-szerte gondot okoz a repülőtereknek és a légitársaságoknak, hogy pótolják a koronavírus-járvány alatti leállás után előállt munkaerőhiányt, emiatt sok helyen fennakadások vannak a check-in-pultoknál és a csomagszállításban.

Az amszterdami Schiphol nemzetközi repülőtér szeptemberben és októberben is korlátozza az utasok számát, a következő hónapban naponta legfeljebb 67 500 utas indulhat el, októberben pedig 69 500 lesz a létszámhatár – írta kedden az NLtimes hírportál a légikikötő bejelentésére hivatkozva.

A repülőtér szerint az intézkedésekre különösen az őszi időszakra eső ünnepek idején van szükség. Ha az összes, menetrend szerinti járaton minden helyet eladnának, akkor a repülőtérnek 3500-zal több utasa lenne, mint amennyit naponta kezelni tud.
 

A Schiphol először júliusban korlátozta a repülőtérről induló utasok számát a biztonsági személyzet hiánya miatt. A Dutchnews hírportál keddi tudósítása szerint az utasok továbbra is hosszú sorokban várakoznak az indulásra, nőtt a lekésett járatok száma is annak ellenére, hogy a repülőtéren kétszáz, új biztonsági alkalmazott kezdte meg a munkát. A Schiphol azt ajánlja, hogy az utasok már négy órával a járatindulás előtt jelenjenek meg a repülőtéren.
 

Az uniós jogszabályok értelmében az utasok jogosultak kártérítésre a késések és járattörlések miatt. A kártérítések benyújtására szakosodott holland cégek szerint idén eddig 70 ezer igénylést nyújtottak be, mintegy 60 millió euró értékben.

Kapcsolódó írásaink