Gazdaság

Elkészül idén a Via Carpatia hazai része

A hazánkon áthaladó, a Baltikumtól a Fekete-tengerig tartó folyosó a térségbe települt feldolgozóipari cégek elérhetőségének javításával élénkíti a gazdaságot

Tovább épül idén az országos gyorsforgalmi úthálózat, 2021-ben 140 kilométeren lesz építkezés. Megkezdődik az új kalocsai Duna-hídhoz csatlakozó út építése is.

Elkészül idén a Via Carpatia hazai része
Az új utak dinamikusabb és kiszámíthatóbb áruáramlást tesznek lehetővé
Fotó: MH/Katona László

Idén vehetik birtokba az autósok az M30-as autópálya Miskolc–Tornyosnémeti közötti szakaszát, a nettó 180 milliárd forintos beruházás elkészülte után Budapestről Kassára végig autópályán lehet közlekedni. Mint azt az Innovációs és Technológiai Minisztérium tegnap hírül adta, a gyorsforgalmi út befejezésével Magyarország elsőként végez
a Via Carpatia útvonalhoz kapcsolódó feladataival.

A Baltikumtól a Fekete-tengerig tartó folyosó az érintett országok keleti régióit összekötve bővíti majd Kelet-Közép-Európa belső gyorsforgalmi kapcsolatait. A gyorsabb és tervezhetőbb közúti szállítás a térségbe települt feldolgozóipari cégek elérhetőségének javításával élénkíti a gazdasági fejlődést. Színvonalas közúti elérést biztosít a tengeri kikötőkig, így akár eurázsiai dimenzióban is dinamikusabb és kiszámíthatóbb áruáramlást tesz lehetővé.

A folyosó magyarországi szakasza öt évvel a teljes összeköttetés megvalósítására kitűzött 2026-os határidő előtt hiánytalanul kiépül.

Újabb résszel bővül idén az M44-es autóút, amelynek Kondorostól Békéscsabáig épült szakasza tavaly év végén nyílt meg a közlekedők előtt. A délkeleti országrész gyorsabb megközelítését célzó fejlesztéssorozatban idén a Lakitelek–Tiszakürt-szakasz készülhet el egy új Tisza-híddal. Az autóút ezzel három év alatt kilencven kilométeren teremt új összeköttetést három kelet-magyarországi megye között, teljes egészében hazai forrásból. A Kecskeméttől Szentkirályig tartó, még hiányzó szakasz előkészítése jelenleg is zajlik.

A nyugati határszélen az M80-as Körmend és Szentgotthárd–Rábafüzes (országhatár) szakaszának kivitelezése fejeződhet be, összesen harminc kilométeren. Az év végére várható az M85-ös Sopron-kelet és Fertőrákos közötti folytatásának átadása is. Még idén lezárulhat a 48-as főút fejlesztése Debrecentől Nyírábrányig és a Veszprém déli elkerülő első ütemének kivitelezése.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: az évtized első felében termőre fordulnak a közúthálózat stratégiai alapokon nyugvó, tervszerű fejlesztése érdekében megtett kormányzati erőfeszítések. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. idén célba érő beruházásaiban mintegy 140 kilométeren létesülnek vagy újulnak meg útszakaszok, összesen nettó 350 milliárd forintból.

A 2021-ben megkezdődő fejlesztések közé tartozik a Kalocsa–Paks Duna-híd és a kapcsolódó közutak megépítése, az M6-os elvezetése az országhatárig, valamint az M76-os Zalaegerszegig tartó, a sármelléki repülőteret is bekötő szakaszának építése.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom