Gazdaság

A hazai alma világszínvonalú, minőségi termék, az országkép része, ezt kampány is bemutatja

Újfent elindította az alma fogyasztását ösztönző kampányt az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC).

A hazai alma világszínvonalú, minőségi termék, az országkép része, ezt kampány is bemutatja
Fotó: MH/Papajcsik Péter

Az akciót ötödik alkalommal rendezik meg, cél a jó minőségű, egészséges magyar gyümölcs népszerűsítése. Tarpataki Tamás, az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a távirati iroda beszámolója szerint elmondta: fontos, hogy a vásárlók a zamatos hazai gyümölcsöt válasszák, hiszen ezzel támogatják a magyar termelők boldogulását és a gazdaság növekedését. Hozzátette, a gazdák bebizonyították a járványhelyzetben, hogy el tudják látni az országot élelemmel, és bár ebben az évben az időjárás nem kedvezett a mezőgazdasági termelésnek, 300–350 ezer tonnás almatermésre számítanak, ami elég ahhoz, hogy a gyümölcs folyamatosan jelen legyen a piacokon. Ondré Péter, az AMC vezetője kiemelte, hogy az Alma, a természet oltalma szlogent viselő kampány keretében egyebek mellett köztéri rendezvényeken, piacokon kóstoltatnak magyar almát, a vásárlók figyelmét pedig hirdetésekkel, cikkekkel hívják fel az almafogyasztás fontosságára. Németh Zsolt országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a magyar alma világszínvonalú, minőségi termék és a magyar országkép fontos része.

Kapcsolódó írásaink

Magyar termékekkel a mezőgazdaságért

ĀMeg kell becsülni a magyar agráriumot, élelmiszeripart és annak valamennyi dolgozóját azzal is, hogy hazait vásárolunk és fogyasztunk – mondta lapunknak Győrffy Balázs