Életmód

Édes trendek az ünnepi időszakban

Év végén nemcsak a rendelések száma, de az átlagos kosárérték is jelentősen emelkedik a Kifli.hu online szupermarket adatai szerint.
Ilyenkor előtérbe kerülnek a minőségi ételek és alapanyagok, de az édességek és karácsonyi különlegességek iránti kereslet is az egekbe szökik.

Édes trendek az ünnepi időszakban
Képünk illusztráció
Fotó: Mint Images via AFP/Mint Images

A kereskedelemben a karácsony rendszerint november elejével kezdődik, majd az újévvel zárul a szezon. A Kifli.hu online szupermarket tapasztalatai szerint az egy év alatt leadott rendelések ötöde november–decemberben érkezik be, és mivel ilyenkor az egy vásárlásra jutó kosárérték is magasabb, az éves forgalom közel 25 százalékát ekkor realizálja a vállalat. A Kifli új vásárlóinak száma is hétről hétre jelentősen emelkedik, a tavalyi adatok alapján az ünnep előtti héten naponta kétszer annyi új regisztráció érkezik, mint egy átlagos időszakban. A vásárlók nemcsak az időjárás, de a boltokban kialakuló egyre nagyobb tömeg miatt is mind szívesebben fordulnak az online rendeléshez. A teljes termékkínálaton belül ebben az szezonban kiemelten fontosak a minőségi, prémium kézműves és kistermelői termékek, illetve természetesen az édességek is.

A karácsonyi időszakban a prémium alapanyagok iránti kereslet jelentősen emelkedik. A vadételek, a prémium steakek, az érlelt sajtok és a különleges sonkák népszerűsége látványosan megnő. A Kifli.hu kínálatában sokan vásárolják a hazai prémium termékeket, így a magyar Angus marhahús, a kézműves tejtermékek és a kistermelői sonkák és kolbászok is az átlagosnál többször kerülnek a vásárlói kosarakba. A hagyományos alapanyagok közé tartozó vaj, tejföl, savanyúkáposzta, édesvízi halak és sertéshús mellett a tengeri ételek közül a lazac, a lepényhal és a süllő is keresett. A készételek közül sokan választják a prémium bejglit és az újévi hidegtálakat, mint időtakarékos, mégis kiemelkedő élvezeti értékű termékeket.

Az édességek közül decemberben jellemzően 3-4 darab csokimikulás talált gazdára rendelésenként, átlagáruk 1000 forint körül alakult. A Milka terméke ugyan toronymagasan nyert, de a Kinder, a Lindt és a Tibi termékei is szép eredményt értek el, a top 10-be pedig a Szerencsi mikulása is befért – utóbbi gyártó a PaleoBon márkanév alatt a „Speciális étrend” kategóriában is nyerni tudott. A tipikusan karácsonyi termékek közül szaloncukorból december közepéig jellemzően két dobozzal vettek a vásárlók, átlagosan dobozonként 3330 forintot költve. Az idei szezonban a legkedveltebb szaloncukor a Kiflin a Bonbonetti citromos-narancsos zselés terméke, illetve a Milka különböző szaloncukrai. Nagy sláger volt idén a szaloncukor-válogatás is. A speciális és növényi alapú szaloncukrok közül, a speciális étrendhez illeszkedő termékeknél a mogyorókrémes Szerencsi paleobon, a növényi alapúaknál pedig a Majomkenyér pisztáciás-proteines Mokyenje volt a vásárlók kedvence.

Az adventi naptáraknál a Lindt került az élre: a Top 5-ből négy ilyen márkájú termék volt ebben a kategóriában, az ötödik helyre pedig a Kinder terméke került. Nagyjából minden ötödik eladott adventi naptár teaválogatás volt. Az adventi kalendáriumok egy-egy darabjára idén jellemzően 3400 forintot költöttek a vásárlók a Kiflin, egy család egy adventi naptárat vásárolt magának.

Kapcsolódó írásaink