Életmód

Ezek a „szupergyümölcs” jótékony hatásai

Többek között gazdag A-, C- és K-vitaminban

A cseresznye és a meggy a szupergyümölcsök közé sorolható, amelyek bármely étrend finom és egészséges kiegészítői lehetnek. Ezek a csonthéjas gyümölcsök nemcsak alacsony kalóriatartalmúak és nagy mennyiségű rostot tartalmaznak, hanem összetételükben számos, a szervezet számára hasznos anyag is található – írja a Sports.kz.

Ezek a „szupergyümölcs” jótékony hatásai
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/dpa Picture-Alliance/dpa/Klaus-Dietmar Gabbert

A cseresznye és a meggy gazdag A-, C- és K-vitaminban, káliumban, magnéziumban, antioxidánsokban, béta-karotinban, kolinban. Mindezek az összetevők jót tesznek a szervezetnek, és nagyszerű kiegészítői az egészséges életmódnak – olvasható a Sports.kz oldalán.

„A cseresznye és a meggy – nagyszerű forrása az antociánoknak, amelyek antioxidánsok, védik a test sejtjeit a szabad gyökök pusztító hatásaitól, és csökkenthetik a gyulladást a szervezetben. Az A- és C-vitamin erősíti az immunrendszert, magas káliumtartalma pedig segít szabályozni a víz-só egyensúlyt és így fenntartani a szívritmust. Emellett ezek a gyümölcsök vasat, kalciumot és rostot tartalmaznak, amelyek számos egyéb jótékony hatást biztosítanak” – mondta az orvos.

Az antioxidánsok viszont csökkentik az oxidatív stresszt, amely összefüggésbe hozható a korai öregedéssel és a krónikus betegségekkel.

„Ezenkívül a cseresznye magas polifenoltartalmú, amely csökkentheti a gyulladást, és megelőzheti a sejtkárosodást. A polifenolokban gazdag étrend bizonyítottan javítja a szívbetegségeket, az agyi rendellenességeket, sőt a különböző rákos megbetegedéseket is” – árulta el.

A cseresznye melatonint tartalmaz, amely szabályozza az alvás-ébrenlét ciklust.

„A kálium, amely szintén megtalálható a cseresznyében, nátrium-antagonista lévén segít csökkenteni a vérnyomást és az összkoleszterinszintet, amely javítja a szív- és érrendszeri funkciókat, és csökkenti a súlyos szövődmények, például a szívroham és a stroke kockázatát. Az antioxidánsok, amelyek csökkentik a gyulladást, és megakadályozzák az egészséges sejtek pusztulását, valamint a kálium, amely szabályozza a víz- és sóanyagcserét, együttesen felbecsülhetetlen támogatást nyújtanak a szív- és érrendszer számára” – tette hozzá.

A bélrendszer egészsége közvetlenül összefügg a mikroflórájával, amelyet a szervezetünk számára hasznos baktériumok és mikrobák laknak. Ez a mikroflóra szereti a rostokat és más növényi összetevőket, amelyekben a cseresznye oly gazdag.

„A cseresznyében és a meggyben található, magas antioxidáns- és gyulladáscsökkentő nyomelemtartalom segít növelni a szervezet általános állóképességét, és gyorsabban regenerálódik a fizikai megterhelés után, amely nagyszerű például a sportolók számára. Ezek a mikrotápanyagok csökkentik a gyulladást, az izomfájdalmat és az izomkárosodást. Joggal mondhatjuk, hogy ezek a tulajdonságok inkább a cseresznyében rejlenek, mint a meggyben” – hangsúlyozta a szakértő.

Mivel a cseresznye és a meggy ilyen sok jótékony hatású mikrotápanyagot tartalmaz, más súlyos krónikus betegségek, például a köszvény esetén is segíthet.

„Mint a vizsgálatok kimutatták, a cseresznye fogyasztása semlegesítheti a húgysavat, amelynek megnövekedett szintje okozza ezt a súlyos és fájdalmas állapotot” – összegezte az orvos.

Kapcsolódó írásaink