Életmód

Így koncentráljunk hatékonyabban a munkában

Az elkalandozó figyelem, a rossz időbeosztás rendkívül megnehezítheti munkánkat. Bizonyára mindenki megélt már olyat, amikor egyre csak gyűltek a munkahelyi teendők, amelyeknek végeláthatatlan sora elkeseredettséget és reményvesztettséget szült. Nos nem könnyű, de nem is lehetetlen megoldani a helyzetet. Összegyűjtöttünk néhány tippet, munkahelyi szokást, amelyek segítségével könnyebb összpontosítani, összeszedni és célra tartani a gondolatainkat.

Így koncentráljunk hatékonyabban a munkában
Sok múlhat a megfelelő, pontos kommunikáción
Fotó: Pexels

Az egyszerűbb feladattal kezdjünk

Gyors sikerre van szükségünk, ha képtelenek vagyunk egy célra fókuszálni, emiatt pedig nem haladunk a dolgainkkal. Ilyenkor érdemes kiválasztani egy egyszerűbb, rövidebb idő alatt megoldható problémát, amivel végezve szerzünk egy kis sikerélményt. Ha látjuk, hogy haladunk, rövidül a tennivalók listája, könnyebben térünk rá a következő feladatra.


Tűzzünk ki célokat! 

Nagyon fontos meghatározni azokat a célokat, amikért az adott időszakban dolgozunk, és azt az utat is, ami a teljesüléshez vezet, a lehetséges akadályok számbavételével együtt. A túlságosan távlati tervek nem annyira inspirálóak, ajánlatos hónapokra, hetekre, sőt, aznapra is kijelölni a konkrét részcélt, az ahhoz reálisan teljesítendő feladatot.


Felejtsük el a multitaskingot!

Kevés dolog okoz nagyobb stresszt a munkában, mint a gyakori fókuszváltás. Ha mindig valami újba fogunk, és semmiben nem tudunk elmélyülni, a figyelmünk is sokkal gyakrabban kalandozik el. Azzal ugyanis, hogy állandóan ugrálunk a feladatok között, megfosztjuk magunkat az elmélyülés örömétől. Ezért – ha megtehetjük – ne végezzünk több feladatot párhuzamosan, ehelyett haladjunk egy előre meghatározott sorrendben.


Tartsunk szüneteket!

Ha végképp nem bírunk koncentrálni, érdemes szünetet tartani. Senki nem képes ugyanazzal az intenzitással dolgozni koncentrálni egy 8-10 órán át tartó munkanapon keresztül. A figyelmünk szükségszerűen elkalandozik, amit akár meg is előzhetünk azzal, ha előre betervezünk pár szünetet.

Ne essünk pánikba a sok teendő láttán! Rangsoroljunk
Ne essünk pánikba a sok teendő láttán! Rangsoroljunk!
Fotó: Pexels

Kontrolláljuk a beáramló információkat!

Arra az időre, amíg egy fontos feladatra kell koncentrálnunk, szűrjük meg a felénk áradó információkat! Rangsoroljuk, hogy kik azok, akinek az emailje, chat üzenete vagy telefonja valóban annyira fontos, hogy egy-két órát sem várhat, és kik azok, akiket nyugodtan visszahívhatunk később. Limitáljuk közösségi médiát is, természetesen csak abban az esetben, ha nem olyan a munkánk, hogy folyton figyelnünk kell ezeket az oldalakat. 


Kommunikáció

A megfelelő, pontos kommunikáción rengeteg múlhat. Ne azzal akarjunk időt spórolni, hogy gyors, rövid e-maileket váltunk az adott munkáról, hiszen azzal, hogy nem fejtjük ki, mit is szeretnénk pontosan, akár félre is érthetnek minket. Mindig szánjunk időt arra, hogy szépen, kereken megfogalmazott mondatokkal fejezzük ki, amit szeretnénk. Lehet, hogy kicsit tovább fog tartani, viszont kevesebb hibalehetőséget rejt magában. Egy telefonbeszélgetés előtt is érdemes megfontolni a mondanivalónkat, hogy az üzenet a lehető legpontosabban jusson el a másik félhez.


Tartsunk rendet magunk körül!

A körülöttünk lévő káosz, a rendetlen íróasztal nemcsak azért rossz, mert nehezebben találjuk meg rajta, amit keresünk, hanem azért is, mert a sok tárgy sokfelé viheti a gondolatainkat. Nem segíti a koncentrációt a múlt heti újságok, régebbi munkánkhoz kapcsolódó jegyzetek, különböző dísztárgyak és nassolnivalók felhalmozása.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom