Életmód
Egyre nagyobb sikereket érnek el a hazai formatervezők
Magyar dizájnerek a párizsi lakberendezési és belsőépítészeti vásáron

A francia fővárosban január 17. és 21. között rendezik meg a Maison et Objet vásárt, amelyre csaknem 50 országból érkeznek kiállítók. A vásáron a közönség megismerheti a bútorral, világítással és textíliával kapcsolatos legújabb trendeket, amelyeket a világ minden tájáról érkező dizájnerek mutatnak be.
"Célunk, hogy a magyar dizájnmárkák nemzetközi szinten is elismertté és sikeressé váljanak, illetve hogy külföldön is jobban megismerjék a magyar termékekben rejlő potenciált" – mondta Bata-Jakab Zsófia. A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője hozzátette: Európában ez az egyik legfontosabb dizájnvásár a londoni és a milánói mellett, a párizsi megjelenés óriási lehetőséget jelent a magyar tervezőknek.
A kiállítás hatalmas területen helyezkedik el, amelyen a lakberendezés és belsőépítészet minden területét lehetőség van bemutatni. A Budapest Select standon 70 négyzetméteren jelennek meg a magyar tervezők.

A magyar dizájnmárkák nemzetközi bemutatását egy egységes gyűjtőmárka alatt valósítják meg. A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikációval kapjanak nagyobb figyelmet a nemzetközi megjelenéseken.
A Párizsba kiutazó tizenegy hazai márka már korábban is lehetőséget kapott arra, hogy nemzetközi eseményeken mutatkozzon be. A London Design Fair nemzetközi szakvásáron is ugyanezzel a 11 formatervezővel jelentek meg.
A visszajelzések szerint kreatívak és jó minőségben gyártanak a magyar tervezők, a magyar dizájn hírneve lépésről lépésre egyre nagyobb. Azért is volt fontos, hogy ez a 11 formatervező London után Párizsban is megjelenjen, hogy folyamatos jelenlétet tudjanak biztosítani a nemzetközi piacokon és ezzel is felhívják a figyelmet a magyar alkotókra.
A 11 magyar tervező gondolkodásában nemcsak a kiemelkedő kreativitás, hanem a fenntarthatóság is megjelenik.
Az 50 ország dizájnerei között ott lesz Anna Regős, a Viaplant, a POSITION Collective, a LumoConcept, a Planbureau, a Plydesign, a Nieto Light, a KOMONKA, a SOCOWOO, a BEWEQ és Danubo.

A londoni kiállítás elemeinek nagy részét felhasználták a párizsi standnál is. Fontos elem, hogy az installációt a környezettudatosság inspirálta.
A hazai ügynökség tevékenységének stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divat- és dizájnipari központjává fejlessze. Nemzetközi szakvásárokon jelenjenek meg a magyar talentumok: februárban a milánói divathéten ismét részt vesznek magyar tervezőkkel és az év folyamán Londonban is megjelennek dizájntermékekkel.