Életmód

Vitamindús és diétás vacsora a vegán karfiolkrémleves

Karfiol szinte egész évben kapható, másik nagy előnye, hogy tele van vitaminnal és hasznos ásványi anyagokkal. A hűvös estéken jólesik a meleg krémleves, amibe még tejszínt sem kell tennünk, így megmenekülhetünk este a felesleges kalóriáktól.

Vitamindús és diétás vacsora a vegán karfiolkrémleves
Akik nem rajonganak a karfiolért, azoknak is érdemes megkóstolni ezt a húsevő változatban is készíthető receptet
Fotó: mindmegette.hu

Hozzávalók:

2 evőkanál olívaolaj

1 db vöröshagyma apróra vágva

2 gerezd fokhagyma összezúzva

1 fej karfiol

10 dkg kesudió

 só, kevés szerecsendió, vagy fél evőkanál kurkuma

1 - 1 ½ l víz 

fél citrom leve

Elkészítés:

A karfiolt szedjük rózsáira. Egy mély lábosban hevítsünk olívaolajat, és dobjuk rá a felaprított hagymát. Pároljuk aranyszínűre, majd mehet rá a fokhagyma a kesudió és a fűszerek. Ha nagyon gyors levest akarunk, a kesudió kimaradhat belőle, csak a végén szórjunk a tetejére egy kis zúzott, pirított kesudiót. Ha érezzük az illatát, hozzáadhatjuk a karfiolt és kevergetve 5 percig pirítsuk.

Ezután öntsük fel először 1 l vízzel, fedjük le, alacsony hőfokon főzzünk mindent puhára. Fűszerezzük, tegyük bele a citromlét, majd turmixoljuk simára. Ha túl sűrű, mehet hozzá még víz, amivel pár percig még főzzük. A tetejét díszíthetjük pesztós pirított kesudióval, de nélkülük is mutatós lesz a leves. Pirítóssal tálaljuk.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom