Életmód

Akár heti három kiló is leadható a „tilos a piros” diétával

A „színes diéta” lényege, hogy betartsuk az arányokat. Húst vagy tejterméket például akár két étkezésünk is tartalmazhat, de csak keveset ehetünk, vagy ihatunk belőlük.

Akár heti három kiló is leadható a „tilos a piros” diétával
Jó hír, hogy ritkán a tilos élelmiszerekből is lehet fogyasztani, de alapvetően kerülni kell őket
Fotó: AFP

A mai rohanó világban sokaknak okoz gondot a kalóriaszámlálás, a „színes” diéta kitalálója, Janet Thomson rajtuk akar segíteni. Bár módszere a világ legegyszerűbb diétájának tűnik, számtalan tudományos kutatás eredményét használja föl benne. Aki tanácsait betartja, két hét alatt akár öt-hat kilogrammtól is megszabadulhat.

Az angol dietetikus, négy színre: zöldre, rózsaszínűre, kékre és pirosra osztja az élelmiszereket. Értelemszerűen itt is a zöld a „szabad jelzés”. A jó hír, hogy a piros élelmiszerekből, élvezeti cikkekből néha fogyaszthatunk.

Ezzel a fogyókúrával nemcsak a derekunk lehet vékonyabb, de például csökkenthető a koleszterinszint. Visszafordítható vele a felnőttkori cukorbetegség, de a legtöbb, emésztéssel kapcsolatos problémánktól is megszabadulhatunk, valamint kigyógyulhatunk az allergiánkból.

Zöld élelmiszerek

Minden zöldség idetartozik, a salátától a padlizsánon át a babig. Bármennyit és bármennyiszer, akár nyolcszor is ehetünk belőlük egy nap. Azt viszont megszabja a diéta, hogy minden étkezésünk tartalmazzon a zöld élelmiszerekből egy adagot.

Zöldségekből annyit ehetünk, amennyit akarunk.
Zöldségekből annyit ehetünk, amennyit akarunk
Forrás: Wikipedia

Rózsaszínű élelmiszerek

Rózsaszínűvel a keményítőt tartalmazó ételeket: a pékárut, burgonyát, tésztát, a műzliféléket jelöli a dietetikus. Ebből a csoportból csak egyszer vagy kétszer ehetünk egy nap. Ha lehet, feltétlenül a teljes kiőrlésű pékárut, az édesburgonyát, és a barna rizst válasszuk.

Tésztafélékből egyszer, maximum kétszer ehetünk egy nap.
Tésztafélékből egyszer, maximum kétszer ehetünk egy nap
Forrás: Wikipedia

Kék élelmiszerek

Kékkel jelöli a zsírban és fehérjében gazdag élelmiszereket, a húsféléket, a halakat, az olajos magvakat, tejtermékeket. Húsból naponta egy szeletnél többet nem javasol Janet Thomson. Kék élelmiszert tartalmaznia kell minden étkezésünknek, mert ez csökkenti a legjobban az éhséget okozó hormonszintet, azaz evés után már nem kívánunk nassolni.

Húsféléből, halból naponta egy szeletnél nem javasol többet a szakértő
Húsféléből, akár halból is naponta egy szeletnél nem javasol többet a szakértő
Forrás: Wikipedia

Piros élelmiszerek

Ide tartozik minden ami tilos, és persze jó: az édességek, a szeszes italok, a feldolgozott és készételek, mint a kolbász, vagy az előre elkészített mirelit ételek. A dietetikus szerint ritkán fogyaszthatunk belőlük. Azért nem szigorú, mert tudja, a komoly megvonásoknak visszahízás lesz az eredménye. De fogyasztani csak mértékkel szabad belőlük.  

Kapcsolódó írásaink

Elsősegélyre tanít egy flipperjáték

ĀA First Aid Game a szórakozás felől közelíti meg az újraélesztés kérdését, az új eszközt gimnáziumokba, egyetemekre, fesztiválokra szeretné elvinni a Magyar Vöröskereszt

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom