Életmód

Mégsem kell lemondanunk a szalonnáról

A szeletelt szalonna főzelékekhez, akár ebédhez is tökéletes, de hozzáadásával készíthető belőle különleges egytálétel is. A szalonnából azonban két vékony szelet hetven kalóriát és két gramm telített zsírt tartalmaz, ezért sokan óvakodnak tőle.

Mégsem kell lemondanunk a szalonnáról
A francia baconos lángos sajttal és újhagymával, ritkán és kis mennyiségben nem ártalmas.
Fotó: Wikipedia

A dietetikusok is óvatosan bánnak a kérdéssel, egyikük azonban megtörte a csendet.

"Nem érdemes teljesen kizárni az étkezésből a szalonnát, de vigyázni kell vele: inkább csak kiegészítőként kell fogyasztani, és nem rendszeresen, mert benne van a napi ajánlott zsírbevitel tíz százaléka." - mondta a Huffington Postnak a táplálkozási szakértő, Nikki Ostrower. 

Fontos, hogy egészséges hozzávalókkal, például tejtermékkel, zöldséggel fogyasszuk.
Fontos, hogy egészséges hozzávalókkal, például tejtermékkel, zöldséggel fogyasszuk.
Forrás: Wikipedia

"Míg egy fiatalabb ember számára heti két szelet bacon még teljesen rendben van, másnak a havi két szelet az ideális. De az sem mindegy, milyen a minősége. Fontos, hogy nitrátmentes legyen a szalonna, és érdemes a szabad tartásban felnevelt malacok húsát venni, mert sok zöldet esznek, így az ő húsukban a kevésbé káros omega3 zsírsav kerül túlsúlyba."

A táplálkozási szakértő arra is adott tanácsot, hogyan fogyasszuk. Sütőben sütve a legjobb, mert így kisül belőle sok zsír, amit kiönthetünk. Attól is óv, hogy önmagában fogyasszuk. Tojással, juhtúróval vagy édesburgonyával a legjobb, de avokádó hozzáadásával, lepényhez, lángos mellé fogyasztva is kiváló.

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom