Egészség

Kikutatták a hosszabb élet titkát

Az amerikai tudósok harmincéves kutatásának az eredménye: a teljes kiőrlésű gabonák, gyümölcsök, nem keményítőtartalmú zöldségek, diófélék és telítetlen olajok fogyasztása csökkentheti a halásos betegségek kialakulásának kockázatát, ezért a vegák hosszabb ideig élhetnek.

Kikutatták a hosszabb élet titkát
A gyümölcsök segíthetnek az egészség megőrzésében
Fotó: MH

Amerikai kutatók több mint százezer résztvevő étrendjét és egészségügyi eredményeit elemezték több mint három évtizeden keresztül. A nemrég elkészült tanulmányuk szerint, akik növényi étrendet folytattak 15 százalékkal kisebb eséllyel haltak meg rák- vagy szívbetegségben.

Ugyanebben a csoportban 20 százalékkal alacsonyabb volt a neurodegeneratív betegségek, például a demencia és 50 százalékkal alacsonyabb a légúti betegségek miatti halálozás kockázata. Akik viszont kevesebb növényi alapú élelmiszert és több nem vegán ételt, például húst és tojást fogyasztottak, azok nagyobb valószínűséggel szenvedtek krónikus betegségekben.

Kimutatták azt is, hogy ötféle étel meghosszabbíthatja az emberek életét, mert a teljes kiőrlésű gabonák, gyümölcsök, nem keményítőtartalmú zöldségek, diófélék és telítetlen olajok fogyasztása csökkentheti egyes halálos betegségek kialakulásának kockázatát.

A tanulmány kiemeli, hogy a gyümölcsök és zöldségek a kiegyensúlyozott étrend részét képezik, és segíthetnek az egészség megőrzésében. Nemcsak jó vitamin- és ásványianyag-forrást tartalmaznak, beleértve a C-vitamint és a káliumot, hanem kiváló rostforrást is tartalmaznak. A nem keményítőtartalmú zöldségek, mint a spárga, a káposzta és a spenót, kevesebb szénhidrátot és kalóriát tartalmaznak, ezért korlátok nélkül fogyaszthatók. . A teljes kiőrlésű gabonák – például a barna rizs, a zabpehely és a teljes kiőrlésű kenyér – rengeteg rostot, vitamint, ásványi anyagot és egyéb tápanyagot tartalmaznak. A diófélék, köztük a mandula, a dió és a pisztácia jó fehérjeforrás.

A telítetlen olajok, például az olívaolaj és az avokádó pedig jó zsírokat és egyéb tápanyagokat tartalmaznak, amelyek védő hatást biztosítanak a szívbetegségek és a cukorbetegség ellen.

A tanulmány szerzője, Linh Bui, a Harvard Egyetem kutatója elmondta: „Ezek az egészséges növényi alapú élelmiszerek csökkentik az olyan krónikus betegségek kialakítást, mint például a szívbetegség, a bélrák, a cukorbetegség és a stroke. És fontos szempont, hogy csökkentik a környezetre gyakorolt ​​hatást olyan tényezők tekintetében, mint a vízhasználat, a földhasználat és az üvegházhatású gázok kibocsátása.”

Kapcsolódó írásaink