Belföld
Vitarendezési továbbképzések a tanároknak
Az alternatív vitarendezés eszköztárának bevezetése érdekében hároméves fejlesztő projekt zárult le, kiemelten szakképzési feladatot ellátó iskolákban – fűzte hozzá. A projekt keretében pedagógus-továbbképzésekre került sor a mediációs és resztoratív (helyreállító) konfliktuskezelési technikák témakörében. Az alternatív vitarendezési módszerek gyakorlatba való átültetésében a tanárokat konzultációkon és csoportfoglalkozásokon segítették. Konkrét vitás helyzetekben mediátorok közreműködésével támogatták a pedagógusokat. Természetesen oktatási segédanyagok is készültek a konfliktusok kezeléséről.
Emellett az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és több egyetem munkatársainak együttműködésével az idén létrejött az Iskolai Konfliktus Tudásközpont, amely a témában születő kutatási eredményeket, jó gyakorlatokat, programokat gyűjti össze. Rétvári Bence arra is felhívta a figyelmet, hogy a köznevelési törvényben rögzítették az óvoda- és iskolapszichológusok alkalmazásának kötelező eseteit, míg korábban az adott intézmény vezetőjének döntésétől függött, hogy alkalmaz-e ilyen szakembert, vagy sem. Az államtitkár hozzátette, jelenleg zajlik a Kopp Mária Lelki Egészség Stratégia egyeztetése, amely további, konfliktuskezelést segítő beavatkozásokat tartalmazna.