Belföld
Példát adnak tehetséggondozásból
Sok mentoráló iskola kínál jó módszereket az egyéni fejlesztés terén is
Az úgynevezett mentoráló intézmények havi rendszerességgel óralátogatási lehetőséget biztosítanak és műhelymunkát szerveznek az érdeklődőknek, így olyan szakmai párbeszédre nyílt lehetőség, amely a pedagógia munka hatékonyságát segíti. A 299 mentoráló intézmény összesen 352 módszertani modelljéből választhatnak országszerte azok az iskoláknak, amelyek szeretnék igénybe venni ezt a szolgáltatást.
A Klik tájékoztatása szerint a tehetséggondozás témájában például 95 mentoráló intézmény kínálja átvételre követendő példáit. A sikeres tehetséggondozási módszerekben közös, hogy a fejlesztés a gyermekek egyéni fejlődését szem előtt tartva, sokszor játékos formában történik, kihasználva mind a tanórai, mind a tanórán kívüli foglalkozások adta lehetőségeket.
A Szigethalmi Széchenyi István Általános Iskolában azt vallják, a matematikaoktatás sikerének a titka, hogy a kisgyerekek érdeklődését játékos, kooperatív módszerekkel, eszközökkel keltik fel a tantárgy iránt, így ők cselekvő részeseivé, főszereplőivé válnak az óráknak. Ilyen módszer többek közt az interaktív tábla használata vagy a sakkmódszerek gyerekkori elsajátítása. A debreceni Szoboszlói Úti Általános Iskolában mind a tanórák, mind a kiscsoportos foglalkozások keretében az egyéni fejlesztést helyezik középpontba. Mivel a tehetséges gyerekek nem feltétlenül jó tanulók, a pedagógusok különösen fontosnak tartják, hogy a gyerekek megtanuljanak együtt élni kimagasló adottságaikkal. A „nívócsoportos” foglalkozások keretében ezért olyan készségek erősítését tűzik ki célul, mint a figyelem és a kreativitás, ezenkívül a diákok új tanulási módszereket is elsajátíthatnak.