Belföld
Ősszel lesz újra köznevelési kerekasztal
Sipos Imre levelében kiemelte: az állami intézményfenntartó átalakítása január 1-jéig befejeződik, az ötvennyolc tankerületi központ önálló költségvetési szervként jön létre, az intézmények keretgazdálkodással bíró jogi személyek lesznek. Az állami intézményfenntartó költségvetési kerete jövőre 589 milliárd forint lesz.
Sipos Imre kitért a többi közt arra is, hogy az új Nemzeti Alaptantervet 2017 végéig dolgozzák ki, és 2018 szeptemberétől lehet hatályos, ezzel párhuzamosan születik döntés arról, bevezetik-e a kilenc évfolyamos általános iskolát. Már most augusztusra tanmenetjavaslatok készülnek ugyanakkor, mely kerettantervi témák hagyhatók el vagy „súlytalaníthatók”. Az Emmi bevezeti az első két osztályban a harmincperces tanórákat, hogy a kisdiá-kok ne legyenek túlzottan leterhelve.
A kerekasztal őszi ülésének témája lesz a diákönkormányzatok támogatása, az Országos Diákparlament újbóli felépítése, és ekkor foglalkoznak majd a mindennapos testnevelés kérdéskörével, azzal, hogyan lehet jogszabály-módosítással, tantervi változtatással, szakmai támogatással, a pedagógusképzés és továbbképzés révén, valamint infrastruktúra-fejlesztéssel segíteni a mindennapos testnevelés gyakorlati megvalósítását.
Sipos Imre kitért a többi közt arra is, hogy az új Nemzeti Alaptantervet 2017 végéig dolgozzák ki, és 2018 szeptemberétől lehet hatályos, ezzel párhuzamosan születik döntés arról, bevezetik-e a kilenc évfolyamos általános iskolát. Már most augusztusra tanmenetjavaslatok készülnek ugyanakkor, mely kerettantervi témák hagyhatók el vagy „súlytalaníthatók”. Az Emmi bevezeti az első két osztályban a harmincperces tanórákat, hogy a kisdiá-kok ne legyenek túlzottan leterhelve.
A kerekasztal őszi ülésének témája lesz a diákönkormányzatok támogatása, az Országos Diákparlament újbóli felépítése, és ekkor foglalkoznak majd a mindennapos testnevelés kérdéskörével, azzal, hogyan lehet jogszabály-módosítással, tantervi változtatással, szakmai támogatással, a pedagógusképzés és továbbképzés révén, valamint infrastruktúra-fejlesztéssel segíteni a mindennapos testnevelés gyakorlati megvalósítását.