Belföld
Önállóan védik érdekeiket a közszférások
A döntést azzal indokolták, hogy „a jelenlegi jogszabályi környezetben és országos érdekegyeztetési viszonyok között a közszolgálatok eltérő helyzete a teljes fúziót nem teszi indokolttá, az önálló jogi személyiségű konföderációként való részvétel egy másik konföderációban viszont tisztázhatatlan ellentmondásokat teremt és ezért hosszú távon fenntarthatatlan”. A SZEF vezetői kinyilvánították, nem csak a szakszervezetek közötti szolidaritásra, hanem együttműködésre törekednek a MASZSZ-szal. Továbbá „nem vetik el a későbbi csatlakozás, vagy szorosabb szervezeti együttműködés lehetőségét”.
A sokáig „gigaszakszervezetként” emlegetett érdekvédelmi tömb létrehozását 2012. május elsején jelentette be az Autonóm Szakszervezetek Szövetsége (ASZSZ), a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) és SZEF. A fúziós tárgyalások azonban igencsak elhúzódtak, s a MASZSZ végül 2013. december 6-án született meg, ám inkább csupán ernyőszervezetként, hiszen nem ment végbe az eredetileg tervezett, vagyonközösséget is jelentő teljes szervezeti egyesülés. Az ASZSZ és az MSZOSZ kitartott az integráció mellett, a SZEF kongresszusa azonban az idén februárban kimondta, nem fogadja el
a teljes jogutódlással való fúziót.