Belföld
Nem hagyományos matekverseny
Az inspiráló feladatok megoldásához digitális eszközök mellett kreativitásra és csapatmunkára is szükség lesz
Kreatív, digitális eszközök használatára épülő matematikaversenyt szervez tizedikes és tizenegyedikes diákok számára a Klebelsberg Központ a Dunaújvárosi Egyetem közreműködésével, a tankerületekkel közösen.
A „MaTech” elnevezésű verseny célja, hogy a digitális készséget, a kreativitást és a kooperációt fejlesztő feladatok segítségével közelebb hozza a matematikát a diákokhoz – közölték, hozzáfűzve, az élményalapú tanulás a tehetséggondozás egyik legoptimálisabb formája, a megmérettetés pedig érdekes és inspiráló a résztvevők számára. A feladatok összeállításába az ország minden részéből bevontak középiskolai tanárokat, olyan intézményekből, amelyek kiemelt figyelmet fordítanak a tehetségazonosításra, a matematikai-logikai kompetencia fejlesztésére.
Solti Péter, az intézményfenntartó elnöke beköszöntőjében hangsúlyozta, a versennyel nemcsak azokat a diákokat kívánják megszólítani, akik a legjobb eredményeket érik el a tárgyból, hanem mindenkit, aki érdeklődik a logikai úton megoldható feladatok iránt, szeret játszani, alkotni, és nem fél mindehhez mobiltelefont, tabletet vagy éppen kamerát sem felhasználni. „Olyan utazásra hívom a középiskolás diákokat, amelyen garantált a jó szórakozás, a csapattagokkal közös élmények megszerzése. Nem száraz feladatokat fogunk megoldatni a részt vevő csapatokkal, hanem azt kérjük mindenkitől, hogy merjen kreatívan gondolkodni, valósítsa meg az ötleteit, amelyek az egyes problémák kapcsán az eszébe jutnak” – fogalmazott Solti.
A december 15-i határidőig több mint ötszáz csapat jelentkezett. Az első forduló január 8-án lesz, a második február 22-én, a döntőre pedig április 19-én kerül sor. Az első két forduló online zajlik majd, a döntő Budapesten lesz. Itt a csapatoknak az előre kiküldött feladatkiírás és segédanyagok alapján otthon elkészített versenyfeladatukat be kell mutatniuk és további feladatokat is meg kell oldaniuk. A zsűri nemcsak a megoldást, hanem a csapatmunkát és az előadói készséget is értékeli. A győztes csapat tagjai iPad-et és kiegészítőket, a második helyezettek tableteket, a harmadik csapat tagjai pedig drónokat kapnak.