Belföld

Kevés a tanár a közgazdasági ismeretekhez

Fontos a közgazdasági ismeretek oktatása, a gazdasági, pénzügyi folyamatok megismertetése a középiskolákban – állapították meg tegnap a Magyar Tudományos Akadémia által rendezett kerekasztal-beszélgetésen az távirati iroda beszámolója szerint.

Simai Mihály Széchenyi-díjas közgazdász bevezetőjében azt mondta, nemcsak a természettudományokban van tudásbeli lemaradásuk a fiataloknak, hanem a közgazdasági ismeretek terén is, és ez nem csak magyar probléma. Palkovics László oktatási államtitkár rámutatott, már a tanrend része a gazdasági, pénzügyi ismeretek oktatása, és tematikus hetet is rendezhetnek az iskolák ebből a célból. Közölte: sikerült a figyelmet a gazdálkodástudományi tárgyakra terelni, pár százalékkal nőtt a legutóbbi felvételi eljárásban az ilyen irányú képzésre jelentkezők száma, tehát az egyetemek és a hallgatók is képesek gyorsan reagálni. Szólt arról is, hogy bár a közgazdasági ismeretek oktatásának kérdésével foglalkozni kell, de az óraszámemelés nem jöhet szóba. A tanári karok többségében nincs meg a tudás a közgazdasági ismeretek átadására – mondta az államtitkár. Szerinte érdemes megfontolni, hogy a tanárképzésben az alapképzés adhasson két diplomát, egy oktatóit és egy közgazdászit.