Belföld
Erősítik a matematikaoktatást
„Kiszámítható, jól tervezhető tanév előtt állunk”
Czunyiné Bertalan Judit a Fejér megyei szakmai tanévnyitó konferencián hangsúlyozta, a logikai matematikai gondolkodás és a természettudományos kompetenciák erősítését stratégiai kérdésnek kell tekinteni az oktatás minőségi-tartalmi megújításához.
A magyar oktatási rendszer büszke lehet a múltjára, azonban a mai felmérésekből az olvasható ki, hogy a természettudományos kompetenciák, különösen a matematika terén nem teljesítenek jól a magyar diákok – mondta az államtitkár. Kitért az OECD-felmérések azon negatív megállapításaira is, amelyek a nagy arányú lemorzsolódásra, korai iskolaelhagyásra vonatkoznak. Hozzátette, vannak olyan iskoláink, amelyek most is kifejezetten jók e területeken, ám a problémák kezelését országosan meg kell kezdeni. A kilenc évfolyamos iskolaszerkezetre való esetleges áttérésről leszögezte, még nem született döntés, de egy ilyen változásra csak a pedagógusokkal, a szülőkkel és szakmai szervezetekkel folytatott párbeszéd után kerülhet sor. Az államtitkár emlékeztetett arra, hazánkban az utolsó iskolaszerkezeti változás közel hetven évvel ezelőtt volt.
Czunyiné Bertalan Judit úgy vélekedett, kiszámítható és jól tervezhető tanév előtt állunk, most az iskolákban tárgyiasuló forrásfelhasználási uniós ciklus következik. Novemberben zárul az a program, amelyben digitális tudásbázist hoznak létre, ami egyaránt segíti az órai foglalkoztatást és az otthoni tanulást. A módszertani fejlesztésben kísérleti jelleggel Hajdú-Bihar, Csongrád és Borsod-Abaúj-Zemplén megye hátrányos helyzetű térségeiben indulnak különböző újításokkal.
A magyar oktatási rendszer büszke lehet a múltjára, azonban a mai felmérésekből az olvasható ki, hogy a természettudományos kompetenciák, különösen a matematika terén nem teljesítenek jól a magyar diákok – mondta az államtitkár. Kitért az OECD-felmérések azon negatív megállapításaira is, amelyek a nagy arányú lemorzsolódásra, korai iskolaelhagyásra vonatkoznak. Hozzátette, vannak olyan iskoláink, amelyek most is kifejezetten jók e területeken, ám a problémák kezelését országosan meg kell kezdeni. A kilenc évfolyamos iskolaszerkezetre való esetleges áttérésről leszögezte, még nem született döntés, de egy ilyen változásra csak a pedagógusokkal, a szülőkkel és szakmai szervezetekkel folytatott párbeszéd után kerülhet sor. Az államtitkár emlékeztetett arra, hazánkban az utolsó iskolaszerkezeti változás közel hetven évvel ezelőtt volt.
Czunyiné Bertalan Judit úgy vélekedett, kiszámítható és jól tervezhető tanév előtt állunk, most az iskolákban tárgyiasuló forrásfelhasználási uniós ciklus következik. Novemberben zárul az a program, amelyben digitális tudásbázist hoznak létre, ami egyaránt segíti az órai foglalkoztatást és az otthoni tanulást. A módszertani fejlesztésben kísérleti jelleggel Hajdú-Bihar, Csongrád és Borsod-Abaúj-Zemplén megye hátrányos helyzetű térségeiben indulnak különböző újításokkal.